Escada

maandag 17 januari 2011

Onze Xian wordt 13 jaar !!

Hiep Hiep Hoera ! Onze Xian wordt vandaag 13 jaar !
Xian werd geboren op 1 januari 1998 uit deze combinatie :
http://thewhippetarchives.net/details.php?id=30390
Xian heeft vooral veel coursing gelopen, maar ook een beetje geshowd.  Zo is hij Luxemburgs show kampioen geworden (vanuit de werkklas).
Hij is Belgisch coursing kampioen geworden in 2000 en vice coursing kampioen in 2001.  Verder heeft hij veel CACIL's gewonnen, maar helaas nooit gekregen vanwege zijn stamboom.
 Deze 3 foto's hebben we gisteren van hem gemaakt.
 En met de nodige snoepjes én een schapevelletje
wilde hij wel even poseren.
 In willekeurige volgorde qua tijd enkele foto's van Xian.  deze zijn vorig jaar genomen
 toen we net verhuisd waren.
 Xian heeft ook altijd op de renbaan gelopen.  Meestal gewoon trainingen.
  En agility vond hij ook geweldig ! Al hebben we hem nooit hoog laten springen.
 Een duik tijdens een warme zomer ... moet kunnen :-)
 Op zijn favoriete kussen.
 Gewoon achter een balletje lopen.
 Of rusten na een lange strandwandeling.
 Tijdens een vakantie met Renko en Bowie.
 Poseren voor zijn favoriete auto :-)
 De kill op de renbaan in Beringen.
  Gewoon mooi staan ...
  Zijn favoriete speeltje
 dat hij liever niet los laat.
 Met zijn mama en papa.
 En een mooie headstudy van vorig jaar.
 Maar rennen ... dat was echt zijn leven.
En de kill deed ons hart altijd stilstaan.  Maar hij vond het geweldig !
Xian is ondertussen potdoof en niet meer zo actief als vroeger.  Maar hopelijk blijft dit hondje nog lang bij ons !

13 opmerkingen:

Evelien zei

Proficiat aan de jarige!
Dat er nog vele jaartjes mogen bijkomen :-))

Unknown zei

Xianneke, ook van mij een hele gelukkige verjaardag. 'k hoop dat ge nog vele jaren ons klein lief bazeke kunt blijven.

Annemarie. zei

Lieve Xian,
Wat een mooie foto's van je, een knappe snelle jongen met een mooi maatje. Blijf nog maar lekker een poos gezond en gelukkig, er wordt van je gehouden en goed voor je gezorgd. Proficiat!

Katja zei

Gefeliciteerd Xian! Wat een mooi leven heeft hij bij jullie, dat er nog maar vele mooie volgende jaren mogen komen!

Groetjes,
Katja

marianne zei

Een dikke proficiat aan Xian.
Nog vele mooie jaren.

Monique zei

Gefeliciteerd Xian! We gaan gewoon weer de Alpen trotseren in 2011. Of misschien een aangepast program, voor jou hebben we veel over! De gedistingeerde headstudy van het oude baasje is echt prachtig en die rugkill spectaculair. Die favoriete slaapplek begrijp ik wel, ik wil ook wel een keertje op een wijdbeense olifant kruipen (en nu hoor ik jullie denken: heren, niet dringen, iedereen komt aan de beurt).

Annemarie. zei

Goh Monique, ik dacht dat ik je nu een heel klein beetje begon te kennen, maar die bijzondere voorkeur voor wijdbeense olifanten, tja, kan me ook voorstellen dat het nog even duurt voor je daar over begint...

Tinne zei

Die olifant is er helaas niet meer. Die had Bowie van mij gekregen toen hij z'n 1e CAC behaalde. Maar Xian vond duidelijk dat hij er meer recht op had ;-) Maar anders Monique, had ik hem je graag gegund :-)

Virginie Busschaert zei

Op naar de 14 jaar !
Laat je maar eens extra in de watten leggen.
Iets speciaals op het menu vandaag?

Xian zei

Mevr. Virginie, Ik heb geen speciaal menu gehad. Vrouwtje kan morgen pas jagen in een supermarkt, vandaag moest de stomme jeugd naar de dierenarts. Maar veel liefde heb ik wel gehad.

Lisette zei

Wat een geweldig hondje is Xian toch. En het allerleukste is dat ie op dezelfde dag jarig is als manlief. Alleen heeft die een iets ander bouwjaar en is ietsje kaler! Ik hoop dat jullie nog lang van elkaar mogen genieten. Hij is meer dan welkom om bij Prince onder zijn dekbed te kruipen.

Monique?????????!!!!!!!!!! :-)

Tinne zei

Bedankt allemaal voor de gelukwensen ! Ze zijn overgemaakt aan Xian ;-)

Syl zei

Wat een mooi hondenleventje heeft Xian toch!
Gefelciteerd en nog een paar mooie jaartjes erbij!!