Escada

woensdag 19 september 2012

Vakantie, week 2

Ondanks de hoeveelheid foto's, probeer ik de 2e week in 1 bericht te krijgen. Een zeer kleine selectie van de vele zwemfoto's en zichtjes. Maar ik vrees dat jullie anders echt wel een overdosis gaan krijgen ;-)
Er werd ook heel gezond gegeten.
groenten dus.  Oh ja, met een biefstukje. Maar deze kerel hebben we wel door 3 gedeeld.
En er bleven nog genoeg restjes voor de honden over.
Eén van de prachtige zichtjes gemaakt tijdens een wandeling.
En ook dit is zalig ...
De rollen waren meestal vrij duidelijk aan de caravan. Ik op een plastic stoel, en Escada comfortabel in de Lafuma :-)
Dyllis genoot op één of andere manier van rollen in de schelpen ... rare hond.
Ja, en daar komen ze weer ... water honden.
En een mooie van Escada.
Dat hebben ze echt elke dag gedaan. Waar ze konden gingen ze de zee in.
Of wandelen in de duinen.
Daar willen wij zijn !
En baasje maar stokken gooien.
Die ze dan één voor één gingen halen.
Wat deze visser zoekt weet ik niet.
Even een portretje.
Dyllis is echt wel een heel nieuwsgierige hond. Telkens een muurtje haar het zicht ontnam moest ze springen of tenminste kijken.
Oh er is water ... :-)
's avonds lagen Mozart en Bowie gezellig naast elkaar.
Terwijl wij met z'n allen genoten van een aperitiefje. Heerlijk moment van de dag !
Onze avondwandeling werd aangepast na enkele escapades. Maestro, Funky, Escada en Dyllis waren enkele avonden na elkaar de duinen in verdwenen. En de laatste keer zo lang terwijl het al erg donker werd. We hadden dus besloten de avondwandeling niet meer samen op het strand te doen. Ook het tij was niet meer zo interessant. Van het grote strand bleef enkel een klein streepje over 's avonds.
Dus dan maar een wandeling aan de lijn 's avonds.
Maar wel een mooie ;-)
Waar alleen Ixelle en Bowie los mochten.
Tja ... voor zo'n zonsondergang ga je toch naar Bretagne !
De laatste dag ging Marc nog wandelen waar de honden heerlijk konden rennen.
Al verdwenen ze ook daar weer de duinen in, dit keer niet onder het goedkeurend oog van Maestro ;-)
Ach ... ze hebben zo genoten.
En dat maakt mijn vakantie dubbel zo goed !
The end ...

8 opmerkingen:

Evelien zei

Ook dit zag er heerlijk uit!
Ja, Bretagne... volgens mij een zeer leuke vakantie voor de hondjes (de duinen daar gelaten).

Volgend jaar terug Zwitserland? :-p
Maar ik ga wel in dat naburig hotel logeren met zwembad :-ppp

Unknown zei

Crans-Montana staat niet in mijn top-10 van vakantiebestemmingen voor volgend jaar. Net zoals alle andere vakantiebestemmingen van de voorbije 10 jaar trouwens

Evelien zei

Beetje moeilijk aan't doen ja, Marc? :-p

Ik vond de formule in Zwitserland gewoon ideaal. Nooit eten klaarmaken :-p Lunchpakketjes mee, enz..

De omgeving is super. Enkel een zwembad en tuin ontbreekt ;-)

Marnay sur Marne was ook leuk, maar het meegekomen ongedierte vind ik minder leuk. Ook een zwembad ontbeekt. En voor mij mag het iets toeristischer, wat leuke restaurantjes, winkeltjes in de buurt.

Het is niet gemakkelijk om je ideale vakantie te vinden, zeker niet met een bende whippets en mensen met verschillende verlangens.

Maar voor de hondjes is het een mega-tijd, waar ik één weekje per jaar zeker voor wil instaan.
Ik weet natuurlijk niet hoe jullie dat zien :-p behalve jij Marc, je bent nu vrij duidelijk :-p

Unknown zei

Ik vond de 2 vakanties in Zwitserland ook heel geslaagd (de groep, de omgeving, de formule), maar

We hopen dat Bowie er volgend jaar nog is, en die kan geen enkele van de wandelingen nog meedoen. Dus een van ons moet steeds bij het hotel blijven. Ik denk niet dat we Bowie niet bij mijn schoonmoeder kunnen achterlaten zoals we met Xian doen. Ixelle is ook nog een vraagteken. Dit jaar heeft Tinne zich iedere dag opgeofferd om bij hen te blijven, omdat ze dat nog kon combineren met gaan zwemmen in de zee.

Hoe mooi de wandelingen er ook zijn, 2 keer is voldoende voor mij. Ik hou echt wel van afwisseling. 10 jaar geleden waren we ook al in La Trinité geweest, maar ik heb nu bijna allemaal andere wandelingen gemaakt. Maar daar heb ik wel iets meer kilometertjes moeten voor rijden.

Als ik dan moeilijk ben, so be it :-p


Elly zei

Een leuk verslag Tinne met veel zwemmende hondjes, jammer dat er van jou en Dirk geen zwemfoto's zijn gemaakt.
Hans en ik vonden dit een heerlijke vakantie maar ik ben het met Evelien eens dat "aanschuiven en meeeten " ook wel erg prettig is.
Maar of Mozart in staat zal zijn om tzt de wandelingen in Zwitserland te maken is een heel grote vraag.

Annemarie. zei

Het ziet er zo heerlijk uit daar, wil tzt graag de link van jullie camping..een bos naast de deur is heerlijk, maar ach, zoals mensen nou eenmaal zijn, dan verlang je in je vakantie juist weer naar de zee. :-)

Monique zei

Het zag er allemaal zalig uit hoor! We hebben gelukkig nog driekwart jaar om een whippetvakantie te bedenken. Wat denken jullie bijvoorbeeld van het mooie Texel.... niet zo ver en nog onbekend voor een aantal van ons ;>). Naar Marnay Sur Marne gaan wij in ieder geval terug volgend jaar, maar dan bijvoorbeeld in een andere maand. Daar kan namelijk gewoon een kok ingehuurd worden, ook al hebben we dat deze keer niet gedaan. Die locatie is ideaal wanneer niet alle honden kunnen meewandelen. Onze Chloe en Isis zijn immers ook 13 jaar oud tegen die tijd, als het ze gegeven is!

Dirk zei

mooi,mooi....
maar nu is het weer wachten naar het volgend verlof.
:-)