Escada

maandag 1 oktober 2012

Show in Maastricht

Penbriar Allegretto
Op zondag 30 september had de Internationale hondenshow in Maastricht plaats.
Ik was sinds woensdag ziek, maar dacht dat het wel zou lukken zondag en ging ernaar toe. Ik had tenslotte Dyllis ingeschreven.
Er waren erg weinig whippets ingeschreven : 4 reuen en 6 teven. Keurder was Dhr. Wellens.
De uitslag was als volgt :
Reuen
Jeugdklas :
You Tube z Uplnku : 1U JCAC & RCAC
Openklas :
Crazy Runner's Geronimo : 1ZG
Kampioensklas :
Doppelganger Du Sac A Malices : 1U CAC / CACIB / BOB
Air Devil of Temptationvalley : 2U RCACIB

Teven
Jeugdklas :
Gloss and Lipstick of wala Pala : 1U
Tussenklas :
Penbriar Allegretto : 1U
Openklas :
Crème Anglaise Syrah : 1U / RCAC / RCACIB
Crème Anglaise J'Aime la Vie : 2U
Sandline Just Baby : 3U
Kampioensklas :
Joyce di Mahana : 1U CAC / CACIB / BOS

Dyllis stond dus alleen in haar klas maar kreeg wel een mooi verslag :
"17 maanden, elegante teef.
droog gestrekt vrouwelijk hoofd met mooi roze oortje. Iets vol oog, schaargebit,
goede hals, goede voorborst, elegant oplopende onderbelijning,
goede spanning op de lendenen, iets te sterk hellend bekken, mooi pezig beenwerk,
elegant in de bewegingen."
De foto hierboven is een paar weken ervoor gemaakt, want van de show zelf heb ik niets.


5 opmerkingen:

Unknown zei

Ze had waarschijnlijk wel liever gehad dat de show doorging waar de foto is getrokken :-)

Monique zei

Dat waren zeker weinig inschrijvingen..... ik ben één keer naar die show geweest, maar het zijn 300 kilometers vanaf Den Helder, best wel ver. Een mooi keurverslag voor Dyllis in ieder geval. En ze staat prachtig op de foto - anderhalf jaar oud alweer!

Tinne zei

Het was Dhr. Wellens zijn eerste whippetkeuring volgens mij. En hij heeft het er best goed vanaf gebracht.
300 km is erg ver voor een show. Voor mij is het 130 km, wat wel mee valt. Nochtans een goed georganiseerde show en zeker voor herhaling vatbaar. Vooral het feit dat je 10 euro borg moet geven en dan met je hond gewoon buiten mag in plaats van zo'n kleine, stinkende uitlaatplaats waar ze toch niks op willen doen.

Annemarie. zei

Mooi verslag, felicitatie voor Dyllis en jou! Maastricht is inderdaad wel leuk en als de show afgelopen is, kun je mooi een wijntje drinken op het Vrijthof. :-)

Monique zei

Dat met die borg was die keer dat ik er was ook... een mooie vondst. Ik heb toen samen met Kurt een leuk eindje gewandeld buiten het expogebouw!