Escada

maandag 4 april 2011

Lente, ook in de tuin

Het is weer lente, en ook in de tuin komt alles weer tot leven.
Lente vind ik het mooiste seizoen.  De dagen lengen, alles wordt groen en overal komen bloemen tevoorschijn.
Het eerste dat verschijnt is deze Helleborus.
 Een hele dankbare plant die in 2 kleuren in onze tuin staat.
 Ook de sneeuwklokjes komen al vroeg boven.  Elk jaar lijken ze zich te vermenigvuldigen.
 En de Skimmia die we hebben verplant toen we hier kwamen wonen is tevreden met zijn nieuwe plekje.
 Krokussen. In het gras brengen ze wat kleur.
 Zoals elk jaar hebben we ook nu weer de nodige padden en kikkers in de vijver.
  Hier kikkerdril,
 en de eitjes van de pad.
Prachtig vind ik de kerselaar in de tuin.
 Eerst heel fijne roze knopjes en dan prachtige witte bloemetjes.
 
Narcissen ... overal in de tuin komen de gele bloemen boven.

Deze tulpen heb ik dit jaar geplant.  Maar ik vrees dat ik de stengels apart moest kopen.  Ze blijven laagbenig ;-)
 Gelukkig waren hier de stengels wel bij.  Prachtige paarse tulpen ...
En dan de hyacinten
 die dankzij de zon en de warmte ook helemaal openbloeien !
 Gele bloemen die ik niet bij naam ken.
En een heel fragiele knopje van mijn Magnolia Sieboldii.  Hij deed het vorig jaar redelijk, en hopelijk komt hij er dit jaar echt goed door.
  Ook de pioenen doen al erg goed hun best om groot te worden !
En de meiklokjes ... één van mijn favorieten, vooral qua geur.
Tot slot nog even mijn planttafel die ik vorig jaar had gekocht...
En de nieuwe die ik (ja, ik geef toe, met enige hulp) dit weekend heb gemaakt ;-)

3 opmerkingen:

Annemarie. zei

Heerlijk, Tinne, een flinke snuf voorjaar! Ook hier geven de kikkers hele concerten in de vijver, een gezellig gehoor waar ik best bij kan inslapen 's nachts. Bij jullie zijn ze al klaar met..eh...rommelen, gezien de hoeveelheid kikkerdril. Tja, het warme zuidelijke bloed, uiteraard.
Je tuin is al mooi!

Monique zei

Wat ziet het er allemaal al prachtig uit bij jullie! Dan merk je dat de natuur bij ons in het noorden een flink stuk achterloopt hoor! Hier kunnen we alleen nog maar dromen van al dat groen met bloemen. Alleen de bloembollen doen al hun best; over een paar weken is de hele omgeving van Den Helder weer een groot bloementapijt ;>). Duurt niet zo lang al met al, maar is wel mooi ;>)

Virginie Busschaert zei

Toch leuk om op een zonnige morgen door de tuin te kuieren om al dat moois te bewonderen. Maar die kikkers mag je voor mijn part houden. Enkele tuinen verder hebben ze van die brulkikkers en op een dag zat er 1 bij ons in de tuin. Wat in principe niet mogelijk is of het beestje moet een paar muren van 2m hoog kunnen beklimmen om bij mij te geraken. Die heb ik mooi terugge..... ;o)
Want van ver klinkt dat mooi maar van dicht toch een heel stuk minder