Escada

maandag 16 mei 2011

Ditjes en datjes

Geen spectaculaire week achter de rug.  Al gebeurden er wel een paar vreemde dingen.  Donderdag kwam ik uit de tuin binnen om te eten en vond Escada in haar kenneltje met een hoofd vol bobbels en uitpuilende ogen.  Snel naar de dierenarts die een snelwerkende cortizone spuit gaf.  Deze foto is genomen ongeveer een uurtje na de spuit.  De bulten waren al fel afgenomen en ook de oogjes werden weer normaal.  Maar aangezien de dierenarts had gezegd van ze 24 uren in 't oog te houden nam ik ze meer naar m'n werk.  't was zo eens iets anders ;-)
 Na een paar uren was ze helemaal terug normaal.  Wat het is geweest ? Geen idee.
 Xian is een echte zonneklopper.  Voor hem ligt er altijd een schaapje in de zon.  En hij geniet ervan !
 Onlangs heb ik een 'vierkante meter groentetuin' gemaakt.  Al was niet iedereen het eens over de uiteindelijke bestemming ...
het is wel degelijk een groentetuintje geworden :-)
 Ook plantjes werden ijverig gekocht en geplant.
 Ooit heeft iemand me eens wijs gemaakt dat je de roosters van de BBQ in het gras moet leggen na gebruik.  Dan komen namelijk de 'grasbeestjes' en insecten de roosters proper maken zodat je ze de dag erna gemakkelijker proper krijgt.  De truk werkt bij mij alvast ! Al weet ik niet of die grasbeestjes nu echt nog veel werk hebben ;-)
 En ook niet wat Cesar Millan hiervan zou zeggen :-)
 Tot slot nog wat recentere foto's van de prachtige bloemen ...
 zoals deze Iris die nu volop in bloei staan.
En een uienplant.

11 opmerkingen:

Annemarie. zei

Je tuin is prachtig!!
Maar Tinne, whippets vermeerderen doe je geloof ik niet door ze te poten in een metertje aarde, geloof ik. En dat de Belgen Whippets ook wel "Grasbeestjes" noemen, vind ik leuk gevonden, die houden we erin. :-)

Annemarie. zei

Wat een ongelofelijk allergische reactie van Escada, trouwens, eng gewoon! Helemaal geen idee wat er gebeurd kan zijn? Jaagt ze erg op insecten? Goddank dat het zo snel weer beter ging!

Tinne zei

Geen idee wat het was. Ze jaagt niet echt op insecten. Misschien iets verkeerds uit het gras geplukt ? of een pad gekust ?

ingridvc1 zei

de reactie van escada kan van een spinnenbeet komen.

Myra,onze sheltie, reageert daar ook enorm op(krab zich kapot, huid kleurt rood, ogen puilen uit, vlies over de ogen blaast helemaal op tot ballon,wordt kortademig en de voor en achterdeur gaan gelijktijdig open(beleefd gezegd). Dit was toen echt een kantje boordgeval. Ze reageerde niet op de 3 spuitjes cortizone/adrenaline hadden toen de beslissing genomen om haar te laten inslapen en net op tijd zagen we dat ze beter werd. Toen was ze bijna 2 en nu 11 (al beseft ze dat niet meer)

Onze eigen kweek teckel noukie, die reageert ook maar minder, zij was in haar gezichtje gebeten en haar neusbrug zwol op en ze kreeg hamsterwangen. 1 cortizone spuitje en een half uur later was de zwelling weg en 's anderendaags was er niks meer van de hamsterwangetjes te zien.

Al een geluk dat escada er zonder veel problemen is door gekomen.

Annemarie. zei

Mozeskriebel! Hebben wij hier in de Benelux spinnen, die dit soort dingen voor elkaar krijgen? Pff... Ik had het er al niet op, maar nu nog minder.

Tinne zei

Ingrid, hoe zijn ze erachter gekomen dat het van een spin is bij jou Sheltie ? Dat van die spinnen moet ik niet tegen mijn moeder vertellen of ze wil hier niet komen logeren als wij op vakantie zijn :-)

Annemarie. zei

Vertel het ook maar niet tegen mij, ik zal in ieder geval de caravan hermetisch gesloten houden!

Evelien zei

Brrr.... stel je voor dat het van een spin is....Mag er niet aan denken dat zoiets gebeurt als je niet thuis bent.
Gelukkig: Eind goed al goed ;-)

Mag Escada nog mee naar het werk Tinne? ;-)

Evelien zei

Brrr.... stel je voor dat het van een spin is....Mag er niet aan denken dat zoiets gebeurt als je niet thuis bent.
Gelukkig: Eind goed al goed ;-)

Mag Escada nog mee naar het werk Tinne? ;-)

Tinne zei

Ik zal eens kijken of ik hier een spinnetje kan vinden. Schenk ik hem morgen aan jou, Annemarie ;-)
Nee Evelien, ze vond het ook nie zo plezant mee gaan werken ;-) Maar ik heb nog nooit zoveel volk aan mijn bureau gehad ;-)

Monique zei

Mijn Griekse hond heeft het ook eens gehad na een wandeling in de duinen; van een plantje of een spinnetje, het kon meerdere oorzaken hebben. Ik denk dat het beste dat je kunt inderdaad direct naar de DA gaan is...... het is gelukkig goed afgelopen. Lekker, verse groentjes uit Reet, wanneer zijn ze klaar, dan verdienen ze wel een BBQtje lijkt mij ;>))))