Escada

woensdag 11 mei 2011

Kerstfeest

Zondag hadden we een speciaal kerstfeest.  Een beetje laat geef ik toe maar het was er nog niet van gekomen en zeg nu zelf, een feestje is toch veel plezanter buiten als het goed weer is en er een barbecue aan te pas kan komen !
 Er werden dus ook kadootjes uitgedeeld.
 Ik kreeg verse eitjes (tja, dat heb je met een kerstfeest in de zomer  en een zus met kippen :-) )
 En mijn vader, de gelukzak, had de pralines !
 En er waren zelfs nieuwjaarsbrieven.  Die van Dries, mijn halfbroer, was ongelooflijk grappig.
 Zelfs de jongste van de hoop, mijn petekind Nils, genoot ervan.
En er was ook nog mijn zus die een nieuwjaarsbrief voorlas.
Even een pauze in de tuin om de benen en poten te strekken en om met Wammes, de Laekense Herder te spelen.  Zalige hond trouwens ! Zo eentje wil ik ook wel ;-)
Voor wie deze plant bij naam kent, laat het me weten.  Hij zou mollen weghouden ...
En van deze boom wil ik een stekje (Magda, je bent verwittigd ;-).  Een heerlijk geurende jasmijn ...
Van links naar rechts : mijn halfbroer en -zus Dries en Sanne, ikzelf en mijn 'hele' zus Bieke.
 Even een familieportret met de broer &  zussen en de vader van 'de 4'.
 En nog eentje met de rest van de familie bij (en nee, er staan geen moeders op van 'de 4')
Tot slot een paar foto's van de hobby van ons Bieke : fokken van konijnen en cavia's.  Met stamboom.
Hier een nestje Franse Hangoortjes.
Helaas krijg ik er nooit  eentje... ik begrijp het niet.  Mijn honden zouden het zoooo plezant vinden !!
Wie eens een kijkje wil nemen op haar blog : http://www.freewebs.com/caviaboerderijtje/

8 opmerkingen:

Annemarie. zei

Nou..eh..fijne kerst en alvast een heel gelukkig nieuwjaar, Tinne!
Laat de champagne maar vloeien (of was dat al voldoende gebeurd? :-)

Unknown zei

Annemarie, met Kerst drinken wij wijn. De champagne is voor nieuwjaar. En is nieuwjaar niet de week na Kerstmis ? Dus dit weekend ?

Tinne zei

Nieuwjaar dit weekend ... dat wordt dan inderdaad champagne ! Je bent welkom Annemarie ;-)

Annemarie. zei

Oh jee....mag nieuwjaar ook volgende week in Vien? Jullie zijn toch nogal inschikkelijk met data van feestdagen, dan kan dat nieuwjaar toch ook wel een weekje wachten? :-)

Unknown zei

Nog een week later ? Neen, dat lijkt me dan meer driekoningen: taart met 1 suikerboon en de gelukkige mag dan de rest van de dag met een kroontje rondlopen

Tinne zei

Ok, compromis : Champagne voor de vrouwen, taart voor de mannen en een kroon voor de jarige :-)
We komen naar Vien ! Maar of Escada loopt ... ik ben nu toch weer heel erg bang :-(

Monique zei

Leuk zo'n vroeg of laat kerstfeest, we moeten "out of the box" bezig zijn, dat houdt het leven spannend en gevarieerd ;>). En leuk om jouw familie eens op de foto te zien Tinne ;>)).

Anoniem zei

hehe, leuk! :)
groetjes,
sanne