Escada

maandag 1 augustus 2011

En na een Belgen BBQ volgt uiteraard een Hollander BBQ !

Zaterdag kwamen Annemarie, Mart en Daaf met de whippetjes Maggie en Donna op bezoek. Stilaan wordt het een jaarlijkse traditie, die voor mij gerust traditie mag blijven. Gezellig gezelschap en de honden kunnen het samen ook prima met elkaar vinden.
 Funky en Escada kunnen haast niet wachten om te weten te komen wie er nu komt !
Met een zak vol Hollandse goodies en een prachtige oranje handdoek (geen idee waarom ze die niet zelf willen houden !). We mogen er volgens Annemarie heel ons Reet mee afkuisen. En aangezien wij in Reet wonen, denk ik dat we met eentje niet gaan toekomen :-)
 Escada toont Donna de vijver.
 Annemarie die wel heel vreemd doet als je er water in giet :-)
 Met een Mojito daarentegen gaat het veel beter !
 Donna vindt het regelmatig nodig om Maggie uit te dagen tot een spelletje !
 Met niet altijd de gewilde reactie.
 Dan maar even uitdagen met de tochthond des huizes. Een beestje die ik ooit van mijn moeder kreeg en die ook mijn honden niet met rust kunnen laten ;-)
Een beetje afleiding dan maar met een ballon. Altijd goed voor een stevige dosis opwinding !
 Wie kan er het hoogste springen ???
Donna maakt een einde aan het spelletje.
 En terwijl de twee zussen mooi staan te wezen naast het strikje van mijn tochthond
 red ik het beestje uit de klauwen van Donna ;-)
 Daaf met z'n I-pad. Dat ding lokt ook vreemde reacties. Als je op de foto klikt zie je trouwens ook dat zijn oog rood is ... heel eng !
En moest u het niet geloven : Annemarie heeft sla gegeten !
Waar we het nog wel even over moeten hebben Annemarie, is de schade die je ons blijkbaar hebt toegebracht.
Bedankt familie Rouw, het was erg gezellig ! Dit doen we volgend jaar gewoon weer over. Maar in plaats van die oranje handdoek had ik toch liever wat zon !

12 opmerkingen:

Lisette zei

Wat een supergezellig stukje. Maar dat kan ook niet anders met zoveel gezelligheid bij elkaar: de hondjes, de Rouwtjes, de tochthond des huizes, de drankjes, de BBQ, de groenten, de sfeer, de immer aanwezige camera's, maar vooral het Nederlandse overlevingspakket inclusief oranje handdoek (de mijne mag je ook hebben)!

Ik zou alleen de traditie ietsje wijzigen door er minstens twee personen en twee hondjes bij te vragen volgend jaar (die wel groente eten, anders blijf je er weer mee zitten!).

Tinne zei

Lisette, dat is bij deze dan afgesproken ! Ik verwacht jullie volgend jaar. En dan moeten de Rouwtjes toch maar weer groentjes eten :-)))

Annemarie. zei

O jee, dat wordt weer digitaal mopperen... :-)
Op de één of andere manier staan we nooit echt flatteus bij jullie op de foto, gedragen we ons eigenlijk wel netjes? :-)

Het was een heerlijk weekend.

Tinne zei

Ik vind de foto van Mart en jou wel erg mooi hoor ! Maar of jullie je gedragen ... eerlijk ? :-)

Monique zei

Tinne, ik zie helemaal geen Hollander op deze foto's..... wel een hele nieuwe generatie Brabanders ;>)). Dus toch een kleine correctie, want de meeste Nederlanders worden boos als ze Hollander worden genoemd, omdat dat maar een klein deel van Nederland is (het deel met de stranden en de bloembollen). Maar het zag er wel weer gezellig uit, dat moet gezegd!

Tinne zei

Monique, wij in België spreken zelden over Nederlanders maar bijnal altijd over Hollanders. Misschien wel net om hen de stuipen op het lijf te jagen ? :-)
Maaaaar ... kijk eens naar die oranje handdoek die ik met veel liefde van Annemarie kreeg ...

Monique zei

Jaaaaa, maar over die handdoek zijn juist om die reden een heleboel klachten geweest ;>)))). Nou ja, tegen mij mag je het zeggen want ik ben er een.....

Monique zei

Nu wordt duidelijk waarom Annemarie die handdoek kwijt moest ;>)))

Tinne zei

Dat wordt nu inderdaad duidelijk ...
Misschien moet ik hem meebrengen naar Zwitserland en aan een echte Hollander geven ;-)

Annemarie. zei

Ik kon die handdoek niet meer zien, omdat ik steeds aan het bijpassende verschrikkelijke evenement moest denken. Hopelijk hebben jullie deze bijgedachten niet, naar wie hij ook gaat, ik vind het prima, maar hier komt hij er niet meer in. :-)

Monique zei

Gewoon meenemen, is perfect voor als één van de hondjes in iets smerigs heeft liggen rollen ;>)

Tinne zei

Voorlopig hangt hij hier nog te pronken over het kenneltje. Maar het wordt wel een hondenhanddoek ;-)