Escada

vrijdag 29 juli 2011

Tomorrowland ... the week after

Tomorrowland. Sinds 7 jaar een gigantisch (en zeer gehaat door de buurtbewoners) evenement in De Schorre, Boom, een natuurgebied waar ik alle dagen wandel met mijn honden.
Maar dus niet als Tomorrowland komt.  3 weken van tevoren kan je er niet meer in.  1 week na het event gaat het natuurgebied weer open.   We zullen het hier niet uitgebreid hebben over het lawaai.  Van 12 uur 's middags tot officieel 1 uur 's nachts maar meestal tot zo'n 4 uur 's morgens.  En wij mensen kunnen dat nog plaatsen.  Maar De Schorre is een groot natuurgebied met tal van klein wild, vossen en een grote verscheidenheid aan watervogels die op dit moment, of toch tot Tomorrowland begon, aan het broeden waren.
Maar dus vandaag was de schorre officieel terug open dus ik ging weer wandelen daar.
Hier de beelden van deze ochtend (genomen met m'n gsm, dus geen goede kwaliteit) :

 Het vertrek vanaf de hondenweide. Beetje uitkijken waar de honden lopen ... En ze blijven aan de lijn uiteraard.
 Een zij aanzichtje.
 De delta helling.  Dit wordt gebruikt door beginnende delta- en parachute springers. Nog even wachten jongens ! Je hoeft dit weekend nog niet te komen.
 Tja ... nog een beetje werk denk ik.
 De vele bruggen over het water aangelegd in Bankirai hout.  Sorry,  beetje stuk gereden.
En hier mogen onze watervogels nu in zwemmen.  Tof he !
Dit duurt weer maanden alvorens alles terug hersteld is.
Hier word ik dus niet vrolijk van ...

8 opmerkingen:

Kaszi zei

Echt triest!!!!!

Naära zei

Ik snap nog steeds niet dat mensen zo weinig respect kunnen hebben voor de natuur. Of gewoon de normale normen en waarden want als het goed is leer je als klein kind al dat je je troep moet opruimen en geen zooi op de grond mag gooien. Die kleine van mij (6 jaar) kan zich al kwaad maken als we in het bos lopen en er een papiertje op de grond ligt. Want dat hoort niet!
Sterkte met de troep, gaat de gemeente het nog opruimen? Mag hopen van wel!

Syl zei

Ja hier word je inderdaad niet blij van... :(

Tinne zei

Naära, hier in de Schorre hebben heel veel evenementen plaats. En op de meeste evenementen is er weinig of geen vuil achteraf. Tomorrowland is gewoon iets dat hier niet thuis hoort, met een publiek dat geen normen en waarden kent (althans, de meesten niet).

Annemarie. zei

Hè bah, wat een domper, heb je zo'n fijn gebied, doen ze er dit mee.. niet erg leuk, nee.

Virginie Busschaert zei

Dat is echt beschamend !
Maar het leed is geleden voor al die arme beestjes.

Anoniem zei

U houd zeker niet van een feestje?

Unknown zei

Hallo, ik kan begrijpen dat het niet pretig is, want het is ook niet normaal. Ik ben een van de tomorrowland liefhebbers en bezoekers, maar ik ben ook een groot natuurliefhebber en studeer biologie. De meeste festival bezoekers zijn heel respectvol met de natuur, dat is één van de hoofd ideen van tomorrowland, ( Love nature and respect it). Maar ik kan natuurlijk wel voorstellen dat er mensen zijn die dat sommige mensen bezoekers het jammer genoeg niet doen. Maar dat is niet de shuld van tomorrowland zelf. Die zorgt voor het opruimen ( veel sneller dan de andere festivals) maar als je vergelijkt met de hoeveelheid zwerfvuil van tomorrowland met andere festivals als pukkelpop... tomorrowland is veel beter in die zin, er ligt echt veel meer in andere festivals.
Ps: ik ben ook van diegenen die papiertjes opraapt als hij zijn hond wandelt