Escada

maandag 13 februari 2012

Weekendje in Zuphen

Dit weekend was de clubshow in Zutphen. Omdat het zo'n eind rijden is en omdat het weer zo slecht was besloot ik vorige week nog snel een B&B te zoeken. En die vonden we in de mooie natuur in Zutphen.
Met zo een uitzicht voor mezelf
en een dekentje, speeltje en kluifje voor Dyllis was iedereen gelukkig.
De clubmatch was voor ons iets minder succesvol.
 Dyllis deed, zoals gewoonlijk, weer heel erg haar best en stond mooi voor de worstjes die ik in m'n zak had zitten.
De keermeester schreef het volgende :
Fawn bitch, presented in beautiful condition with lovely coated skin, very smooth under the hand. This bitch has a lot of attractive qualities, but I think she is at a difficult teenage stage. I feel in time she will mature well and grow into her frame.
Ach, Dyllis. We zullen maar even stoppen met showen zodat je eerst in je frame kan groeien ;-)
Ten slotte nog een foto van Ivy, Sheol Touch of Irish, die de keurmeester zo mooi vond.
Maar Ivy schrok zich rot in de ring en wilde niets meer doen. En voor de keursmeester zat er niets anders op dan haar ongeplaatst te laten. Ik ben er zeker van dat het volgende keer weer lukt, Nikki !

Met mijn grote dank aan de familie Eringa voor het maken van de foto's !

4 opmerkingen:

Evelien zei

Ai, wat spijtig Tinne.
Zowel dat Dyllis nog niet in haar frame gegroeid is, haha :-p
.. als dat Ivy van Nikki zo bang was. Veel oefenen Nikki en dat komt vast goed ;-)

Monique zei

Nikki had me al uitgebreid verslag gedaan van de keuring. Voor jullie allebei pech, voor Dyllis wat geduld dus en voor Ivy extra ringtraining. Het is niet anders, meiden. En showen is beperkt, niet vergeten: deze hondjes strelen thuis het oog, en hebben een fijn karakter, en dat is waar het vooral om gaat nietwaar!

Annemarie. zei

Ach Tinne, het mooiste hondje neem je altijd weer mee naar huis. Gelukkig. En dat frame komt vast goed. :-) Ze staat prachtig op de foto!
Jammer voor Nikki ook, ook hier de kwaliteit wel, maar schrikken in de ring is natuurlijk niet fijn voor een schoonheid in de dop.

Nikki zei

Ach, het komt vast wel goed met onze dames!! Ze zien er alle twee goed uit. Met Dyllis moet je gewoon een tijdje wachten, en bij Ivy hoop ik dat dit eenmalig was, maar ik zal haar sowieso weer mee gaan nemen naar drukke/onbekende plaatsen. Ik twijfel nog of ik weer met haar naar ringtraining zal gaan.... ze moet het natuurlijk wel leuk blijven vinden, en ik vrees als ik nu weer 20 weken lang iedere donderdagavond naar de kynologenclub moet, dat ze er dan echt geen plezier meer in zal hebben. Het showen zelf gaat prima, ze moet alleen nog even leren niet bang te worden van vreemde mensen/situaties.