Escada

maandag 6 februari 2012

De Zweedse puppies zijn geboren en een showverslag.

Vrijdag avond kreeg ik het bericht dat Fia was bevallen van 5 puppies : 1 reutje en 4 teven.
 Moeder en puppies maken het goed.
 Ik denk niet dat Bowie van grote invloed is geweest op de kleurtjes.
 Maar het wit kleurt toch altijd prachtig vind ik !
 Gefeliciteerd Fia en natuurlijk ook Christina !
Ze liet me ook weten dat er nog 1 teefje beschikbaar is. En ik wil zelf niet in de verleiding komen !
Dus als er iemand interesse heeft, kan je contact opnemen met Christina via haar website of via mij.
http://www.idomics.se/

Zaterdag was ik op de show in Eindhoven. Absoluut geen succes voor Dyllis. Mevrouw Erhart zocht duidelijk een ander type dan mijn prachtige Dyllis ;-)
Ze deed nochtans erg goed haar best ! Maar de keurmeester vond haar niet meer waard dan een 4ZG. Ach, dat is er dan eentje die we van ons lijstje mogen schrappen ;-)
Bij de reuen ging het CAC en CACIB naar Supeta's Ziggylicious en het RCAC naar Shiny Sensations Dawning Sun.
Helaas geen foto's.
Bij de teven ging het CAC/CACIB  naar de mooie Supeta's Billie Jean.
 Het RCAC ging naar Of Summer's Joy Gelsey.
 En het RCACIB ging naar Bibiche Faithful Hollandia (helaas, ook weer geen foto)
Wel eentje van beste reu (Supeta's Ziggylicious) en beste teef (Supeta's Billie Jean) . De reu won het BOB.

12 opmerkingen:

Monique zei

Het hoogtepunt van het afgelopen weekend zijn dus de puppies van Bowie, en daar is niets mis mee ;>). Vijf, dat is een mooi aantal; nu wij er "maar" vier hebben merk ik dat je er toch wat meer van kunt genieten gedurende de puppentijd. Maar de prijs die je ervoor betaalt, is dat je wat minder keus hebt, maar ik neem aan de deze fokker gaat voor een teefje, dus dat zit goed. De show: Dyllis is op niets te fouten, maar je kunt vallen over haar maat. Maar dat leek die dag geen probleem te zijn juist. Nou ja, volgende keer (volgende week al toch) beter Tinne!

EllydeV. zei

Sorry voor jou en Dyllis maar ik vind het wel erg leuk dat Maestro z'n dochter Gelsey het RCAC heeft binnengehaald. Ik was er echt benieuwd naar dus dank voor deze info Tinne!

Tinne zei

Ha Elly, en het is dan nog een mooie foto met Wim !
Het is je gegund ! Van Harte !

Tinne zei

Ondertussen heeft Dyllis wel een zelfmoordpoging ondernomen : opeten van rattenvergif :-(

Nikki zei

Mooie pups hoor! En inderdaad in de kleuren van moeder. Dyllis zag er heel mooi uit zaterdag. En gelukkig vonden anderen dat ook, en dat vind ik altijd minstens zo waardevol als wat de keurmeester er van vindt...

Hopelijk heeft Dyllis alles uitgekotst... Je moet haar de komende dagen maar goed in de gaten houden!

Monique zei

Oei, rattengif, wat eng! Is ze er ziek van? En ben je naar de DA geweest?

Annemarie. zei

Getverderrie Tinne, dat is gevaarlijk rotspul. Hoe is het met haar, je hebt waarschijnlijk op tijd kunnen ingrijpen?
Nou ja, daar is een zg maar een onbenulligheidje bij..

Proficiat met de pups, Bowie weer vader, moet toch een leuke ervaring zijn!

En wat leuk om Billy Jean weer eens op de foto te zien, Harleys mooie moeder. Raar hè, allebei zijn ouders worden probleemloos en prachtig ouder, en Harley is er al niet meer.
Wees maar lekker zuinig op je Dyllis..

Evelien zei

OOO nee, rattenvergif??? :-(((
Hopelijk heeft ze alles uitgekotst en houdt ze er niets aan over.
Dat moet schrikken geweest zijn!

Verder proficiat met de mooie pupjes van Bowie. En Dyllis is mooi. Basta.

Hou je ons op de hoogte?

Tinne zei

Omdat ik even ging kijken waar ze weer uitzat in de tuin, zag ik haar staan in een gebied waar het gif ligt en waar ze normaal niet inkunnen (afgezet met draad en hondenkennel). Maar Dyllis vond het nodig om over de bevroren vijver te lopen en stond dus heerlijk te smullen. Ik heb dadelijk naar de DA gebeld en heb ze met zout alles laten uitkotsen. Daarna actieve kool gegeven. Ik denk wel dat alles eruit is. Er was niet heel veel gegeten en ik heb toch wel redelijk wat teruggevonden in d'r kots. Ik heb voor alle zekerheid al vitamines K staan, maar nu gewoon haar en haar slijmvliezen in't oog houden.

Evelien zei

Oef, dat is een hele opluchting dan... !

En dan nog over bevroren ijs lopen! Dan verdient ze twee lappen op haar (overigens mooie) poep ;-)

Ik heb bij Zoë ook ooit zout in haar keel gegoten (toen ze die doos pralines ophad), maar buiten wat 'smakken' deed het madame niet veel.
Dus toch maar voor de braakprik gegaan ;-)

Annemarie. zei

Lappen op haar poep... :-)

Alles nog goed met Dyllis, Tinne? Goed, van die vit.K.

Tinne zei

ik zal haar straks 2 lappen op haar poep geven, Evelien ! Want inderdaad, ze hoeft niet over ijs te lopen. Ik heb nu maar voor alle veiligheid de hele vijver afgezet.
Ik heb ook heel wat zout moeten kappen alvorens ik het gewenste resultaat had. Ik had het in wat melk gemengd. Moet echt lekker zijn geweest ocharme !