Escada

maandag 11 oktober 2010

Een rustig weekend

Zaterdag was een prachtige dag.  Zo prachtig dat het weer lekker weer was om in de tuin te werken; bladeren wegharken, nog een laatste plantje in volle grond steken, ...
En de honden, die luierden lekker in het zonnetje
of in hun nestje mét favoriete knuffel ;-)
Zondag gingen we op bezoek bij mijn papa, Magda en Wammes, de Laekense Herder.
Eerst een goeie wandeling door de Brasschaatse bossen waarna we onze honden in de auto lieten.
Wammes is heel lief, maar 5 honden op zijn terrein is net wat veel van het goede ;-)
Bij het nuttigen van een heerlijke Belgische Chardonnay, konden we gezellig bijpraten.
Wammes is ondertussen 2 1/2 jaar oud en een machtige hond.
Het is een erg dominante hond.  Daar had de fokker hen voor gewaarschuwd.  Maar in de opvoeding is erg veel tijd gestoken en ondanks het feit dat er nog wel wat werk aan is, luistert hij ongelooflijk goed.  Zelfs naar mij ;-) Al had ik af en toe mij 'pet corrector' toch wel nodig :-)
Trekspelletjes,
verstoppertje spelen (ik ben hier weg om zijn speeltje ergens in de grote weide te verstoppen).
door hoepels springen (met brandende fakkels erop zou hij het ook doen :-))
Zich laten rondrijden in de kruiwagen ... vraag het hem en hij doet het met plezier en vol overgave !
Het is iets heel anders dan een whippet.  En ik denk niet dat je er zo 5 in huis wil hebben ;-)
Maar een fantastische hond !

4 opmerkingen:

Annemarie. zei

Ah, Belgische Chardonnay, die heb ik nog niet mogen proeven..hoe was-ie, Tinne?
Mooie hond, stoer, een Laekense herder, geloof ik? Is het niets voor agility? :-)
Al met al, zo te zien een lekker weekend, het was echt wel heel erg genieten met dat weer!

Monique zei

Belgische Chardonnay, dat klinkt interessant. Lijkt me erg geschikt voor een vakantie op Texel...

Tinne zei

De chardonnay is heel lekker ! maar hij is ook erg duur :-( en op weinig plaatsen te verkrijgen.
Maar ik zal eens enkele flesjes halen die we dan in een select groepje kunnen proeven ;-) Bijvoorbeeld op Texel :-)
We zouden natuurlijk ook eens kunnen gaan proeven met z'n allen. Volgens de website kan je 7 glazen proeven voor iets van een 20 euro ... lijkt me niet slecht :-) We zoeken dan wel een Bob uiteraard! Marreuk !!!

Katrien zei

Knap beest! Ik ben zot van grote honden... de picardische herder vind ik ook zo'n mooi ras :o))

Ik heb al witte schuimwijn op basis van appelen uit Haspengouw gedronken en die was kei-lekker! Ideaal voor bij aperitiefhapjes (vooral met paté)