Escada

woensdag 16 februari 2011

Bowie wordt 10 jaar !

Vandaag wordt Bowie 10 ! En dat leek mij een uitgelezen gelegenheid om chronologisch terug te gaan in de tijd.
 Dit is de dag dat we hem in Engeland gingen halen.  Mei 2001. Hier nog met zijn mama en zijn zusje Flurry.
Gay Robertson was oorspronkelijk niet erg opgezet met het idee dat een pup van haar naar Europa zou gaan.  Vooral het feit dat ze de pup niet kan terughalen als het mis loopt baarde haar zorgen.
Maar we kregen Bowie dan toch en ik ben haar nog altijd erg dankbaar !  Hier kijken Flurry en Bowie nog een laatste keer in de tuin in Oxford.
En dit is het eerste uitje van Bowie op +/- 15 weken.  Een coursing in Hotton.
De alleroudste foto's waren nog niet digitaal, dus spaars ;-) Maar vanaf nu komen ze met hopen !
Bowie genoot van de renbaan en de coursing.  Ondanks zijn teen amputatie is hij toch lang blijven lopen vooral dan op de renbaan.
Hier won Bowie zijn eerste CAC in Duitsland.  Ik was zo fier op mijn mooie jongen !
 Maar showen is nog steeds niet zijn favoriete bezigheid.  Al de rest wel ;-)
 Zwemmen bijvoorbeeld.
 Of gewoon mooi wezen.
 Of op z'n olifant liggen die hij kreeg toen hij z'n eerste CAC in Nederland won.
 Of met de bal spelen.
 Of mooi wezen ;-)
Hier denkt Bowie dat hij van het showen af is.  Deze foto is genomen toen hij zijn 4e CAC won te Zwolle in 2005.
 Agility met baasje.  Heerlijk !
 Zie je wel dat hij het kan !
Maar in 2006 veranderde zijn leven drastisch.  Van 'benjamin' veranderde zijn status in 'papa'.
 Hij vond het allemaal wel ok.
 Want het rennen bleef,
 de uitjes naar zee werden er niet minder om,
 en spelen met het balletje mocht ook nog altijd.
 En hij is zelfs nog baas over de frisbee hier in Zweden !
 Bowie, helemaal verliefd op Donna.
 En in een gekke bui spelen met Ixelle, de groenendaeler.
 Wachten op ... eten natuurlijk !
 In 2010 verandert zijn leven voor een 2e keer.  Zijn dochter Escada komt bij ons wonen. Hier maken ze voor het eerst kennis. Welkom !
 En ze wordt na een week ook loops, met 2 zeurende reuen als gevolg.
 Een prachtige foto genomen door Monique Post.
 Bowie met zijn nieuwe vriendinnetje Tajga uit Praag.
 Een mooie standfoto op 9 jarige leeftijd genomen door Mirka.
Een heerlijke vakantie in Zwitserland.  Bij het zien van de honden denk je dat ze slapen.  Maar zie je die blote voeten ? Volgens mij liggen ze in katzwijm :-)
 Bowie op visite bij Harley.  Prachtige hoofdjes !
En deze winter in de sneeuw.  Met zoon en dochter.
 En bij een verjaardag, hoort natuurlijk een taart ! Of een cake in dit geval.
 Ongeduldig, maar toch met een zekere fierheid wacht Bowie tot de andere gasten aan tafel zitten ...
En dan is het aanvallen geblazen !

13 opmerkingen:

Unknown zei

Happy Birthday Dear Bowie !
Lang zal hij leven in de gloria, in de gloria !
Hip hip hip ! Hoera !

Monique zei

Gefeliciteerd met jouw verjaardag Bowie! Toen je een pup was werd ik al verliefd op je, niet alleen door de schoonheid maar vooral ook die speciale kwispel die je in de ring liet zien op de Jonge Hondendag in Ameide. Je leeft een keizerlijk leven, dat is wel duidelijk. Nog vele gelukkige jaren!

Annemarie. zei

Proficiat, mooie jongen! Wat een ontzettend leuke serie foto's, van vrolijke pup tot waardige stamvader, geweldig. Heerlijk ook, die veelzijdigheid die je laat zien, agility, coursen, rennen, zwemmen..tja, als je baasjes hebt die dat allemaal met je doen, heb je een geweldig leven.
Een speciale knuffel van Donna, en een heel fijne dag gewenst!

Unknown zei

Hiep, hiep, hiep, HOERA voor Bowie. Een heel gelukkige verjaardag en nog vele mooie jaren!!!

Evelien zei

Gefeliciteerd Bowie!
Toen ik op zoek was naar een whippetpup had ik een foto van jou als voorbeeldfoto 'opgeslaan'. Beige werd mijn favoriete kleur. Later dacht ik 'dat hondje heb ik nog al gezien'...en heb ik je dan 'in het echt' leren kennen, en ja hoor, wat ben je een mooie jongen, met een heel zacht karakter. :-)

Die foto met zijn allen aan de verjaardagstaart vind ik schitterend :-)

Tinne zei

Bowie bedankt iedereen voor de felicitaties ;-)
@Evelien; ik herinner me ook jou eerste mail nog. En de mail die ik naar Monique stuurde met als einde 'ik ken de persoon niet maar ze lijkt wel betrouwbaar' ... :-))

Prince en roedel zei

Nog een fijne verjaardag, en nog veel gelukkige jaren.

Katja zei

Ik schreef het net ook al op facebook, maar nogmaals gefeliciteerd Bowie met je 10e verjaardag. Als ik die foto's zo zie van het leven dat hij bij jullie heeft kan ik allen maar zeggen dat hij met zijn kont in de boter is gevallen. Geniet nog maar fijn van jullie mooie man en op nog vele, vele fijne en gezonde jaren!

Virginie Busschaert zei

Gefeliciteerd ! Natte neus van Duuntje en Dusty !

Elly de V. zei

Gefeliciteerd met je verjaardag Bowie, gezellig hoor om met je huisgenoten taart te eten, aan tafel met een servet om nogwel.
Prachtige serie foto's van Bowie.

Nikki zei

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag Bowie! Hartstikke leuk om zo'n mooie terugblik op je leven tot nu te kunnen lezen. :-)

Syl zei

Wauw, wat een mooie blog over Bowie! Gefeliciteerd hoor jongen, je ziet er helemaal nog niet uit als 10, dus daar komen echt nog heel veel jaartjes bij om feest te vieren. Eet smakelijk hoor van je cake!!! :)

Anoniem zei

If there's no traffic it should take you about 20 or 30 minutes but traffic is pretty common and it could therefore take you at least an hour, a taxi to the airport should cost no more than 30 Egyptian pounds but some people will try to charge you as much as 200. There were also interesting garden "flowers", made from tin cut into petal shapes, bolted together on an aluminum rod, with bottle caps as the center. The cache of mummies of high priests of Amun at Deir el-Bahri has also yielded a large number of private coffins of the 21st Dynasty (1069 945 BC). Connector: i - Phone 5 features built-in wireless syncing capabilities, inductive charging a la Palm Pre. Finer threads usually result in a much smoother and softer fabric.

Look into my homepage - egyptian newspapers