Escada

maandag 7 februari 2011

De puppies in Czechië zijn ondertussen 7 maanden

De puppies van Bowie z'n laatste dekking (met Nimrodel Painted Lady) zijn intussen zeven maanden oud.
Ik heb nog regelmatig contact met Mirka, de fokker, en ze stuurt me ook nog regelmatig foto's.
Het teefje dat ze zelf heeft gehouden, Brita, omschrijft ze als eentje met een fantastisch en zacht karakter.  Alle eer gaat dus weer naar Bowie ;-)
 Hier is Brita 6 maanden.
Deze foto is de recentste en hier is ze 7 maanden.
En dit is het andere teefje, Bandita.
Zij lijkt volwassener dan Brita.
Meer foto's (maar niet zo recent) vind je op http://www.whippet.webz.cz/english/index.html

7 opmerkingen:

Evelien zei

Waauw, wat is Brita een mooike :-)))))
Ik heb toch écht een zwak voor wit met beige vlekjes, hoe zou dat toch komen? ;-)
Ze ziet er inderdaad wel nog pupser uit dan Bandita.

Annemarie. zei

Dat ziet er goed uit, Tinne, dat worden knappe dames met veel Bowie-invloeden. Geef Bowie maar weer eens een extra knuffel want dat heeft-ie goed gedaan. :-)

Monique zei

Ik vind dat Brita zich goed ontwikkelt Tinne, en er is toch veel van Bowie in te vinden. Vooral dat hoofdje.... heerlijk. Een heel ander type inderdaad van het zusje met de brindle platen, dat er overigens op haar eigen manier ook goed uitziet. Ik blijf erbij, dat type en kleur meestal hand in hand blijven gaan. En dat dat de reden is waarom Gay altijd roept "fawn comes with quality" of was het "quality comes with fawn ;>). Het blijft natuurlijk altijd een kwestie van persoonlijke smaak, ook van de mensen die zo'n (weliswaar onvergetelijke) uitspraak doen.

Katja zei

Ze zien er goed uit Tinne. Altijd weer leuk om kids van je eigen reu terug te zien. Ik vraag me soms ook wel af of type komt met kleur, maar als je beige of brindle honden anders "kleurt" met een computerprogramma voor foto's b.v., valt het vaak wel mee. Misschien dat type in bepaalde beige lijnen wel heel erg vast gefokt is, en dus overerfelijk, door lijnteelt?? Ik weet het niet hoor, maar vind dat soort dingen wel erg interessant.

Monique zei

Naar mijn idee gebeurt het niet alleen bij beige whippets, maar ook bij bijvoorbeeld donker brindles. Er zijn binnen die kleuren bepaalde types en die liggen ver uit elkaar. In een nest met pups van zulke verschillende ouders zie je vaak dat de pups niet alleen het type maar ook de kleur van een voorouder hebben gekregen. Ik vind het niet zo gek, dat de erfelijkheid in "pakketjes" doorkomt, en dat individuele honden zomaar sprekend op één voorouder van meerdere generaties terug kunnen lijken. Het is iets heel anders natuurlijk, maar bij mensen lijken dochters meestal op hun moeders en zoons op hun vader. Meestal, niet altijd. Maar ook daar heb ik het gevoel dat de genen in een pakketje doorkomen in de individu en niet per gen kriskras door elkaar....

Tinne zei

Thanks Evelien en Annemarie ;-) ik vind ze ook mooi ;-)
"Quality comes with fawn" ;-)
Tja, mijn moeder heeft twee dochters. Ik lijk op haar, mijn zus op mijn papa ;-) Maar het is wel duidelijk in dit nest dat Brita zowel type als kleuren van Bowie mee heeft. Het andere teefje lijkt qua type en kleuren op de moeder. Van de reuen heb ik geen recente foto.
Ik denk dat Monique wel gelijk heeft dat het meestal meer in een paketje komt.
Ik vind het heel leuk om regelmatig foto's te krijgen. En ik hoop ze terug te zien op een show.

Annemarie. zei

Misschien komen er wel bepaalde genen voor bepaalde eigenschappen in combinaties voor, die nog niet ontdekt zijn. Kijk, als ze dát nou eens behandeld hadden bij KK 2 in plaats van dat kleurengezeur, was het misschien wat interessanter geweest.