Escada

maandag 20 juni 2011

Een Belgen Barbecue in de regen

De datum voor de barbecue met Evelien, Virginie en Tessa lag al lang vast en daar kon de regen echt niks aan veranderen.
Alleen dan dat we binnen moesten eten,
en binnen moesten aperitieven.
Maar we lieten het niet aan ons hart komen en de honden nog minder. Zoë ontdekt al snel dat ze in de vijver kan
en Dusty maakt kennis met ons huisschaap dat later de BBQ op gaat :-)
De honden amuseren zich rot. Ze rennen en rennen en rennen,
al is er voor Dune helaas ook even een moment van poseren weggelegd.
Hier 2 foto's waarvan ik vind dat het hoofd te rechtop staat, maar verder is ze prachtig !
Na de nodige aperitief en hapjes (helaas, gecensureerde beelden) wordt, onder het goedkeurend oog van Funky, de BBQ aangestoken (is eigenlijk heel gemakkelijk : gasfles open, vuurtje aan. Kan zelfs het kleinste kind ;-)
Escada heeft binnen al plaatsgenomen,
terwijl Bowie met zijn grote liefde een onderonsje heeft onder tafel.
Maar dan is toch eindelijk het moment aangebroken: restjes !!
 Nog even testen wie goede oortjes heeft ;-)
 gevolgd door de afwas. Handig toch, die voorwas :-)
James is helemaal weg van Dusty. En zij vindt het wel goed en geniet stiekem van de aandacht.
Dune wil gewoon mooi wezen in de zetel.
Terwijl Dusty in een ontspannen houding een dutje doet.
James en Zoë, uitgeteld.
Het prachtige hoofdje van Dusty.
En Dune die ook wel wil opgepakt worden ;-)
Het was erg gezellig, dames ! Bedankt voor de champagne, chocolaatjes, wijn bloemen en tennisballen ;-) Maar vooral voor jullie aanwezigheid !

25 opmerkingen:

Evelien zei

En gezellig was het Marc & Tinne! :-))
De hondjes hebben er ook van genoten! James is nog altijd aan het dromen over Dusty ;-)

Lisette zei

Wat een straf om bij jullie binnen te moeten BBQ-en! Wat een heerlijk huis. Wel een beetje zielig dat Dolly shoarma werd. Mekkerde ze erg toen ze heel koosjer ritueel zonder verdoving halal geslacht werd?

Altijd leuk om met lieve vrienden samen iets te doen. Het zag er gezellig uit. Keep on the good work.

Nikki zei

Dat ziet er gezellig uit zeg! En wat een mooie standfoto's van Dune! :-)

Monique zei

Gezellige Belgische BBQ.... met een heerlijk schaapje, heerlijk! Wat maakt het uit, die regen, wanneer je zo'n heerlijke veranda en serre hebt? De standfoto van Dune pik ik natuurlijk bij dezen af voor op mijn blog ;>))

Tinne zei

Ja Lisette, dat schaap is Halal geslacht. En toen bekenden de dames dat ze geen schapevlees lusten ;-)
@Monique, Mooi whippetje he ;-)

Lisette zei

En dan bel je niet ff om al die shoarma weg te komen werken? Ik heb hier een vuilnisbakkie; nee geen hond, wel een man!

Tinne zei

Sorry Lisette, maar ik vond je telefoon nummer niet ;-) Maar er staan hier nog van die schaapjes hoor :-)

Annemarie. zei

Goh, een echte Belgenbarbecue! Eerst dacht ik dat er dan Belgen gebarbecued zouden worden, maar dat viel mee, gelukkig. Toch ben ik, met mijn antroposofische interesse, zeer geïnteresseerd wat er dan op Belgenbarbecue plaatsvindt. O.k., het schaap was waarschijnlijk een Belgisch ras. Maar toasten jullie bijv. ook op de koning, en zing je enkele patriottische liederen? :-)

Tinne zei

Er worden dan enkel Belgische liederen gezongen, Belgisch bier gedronken, Belgisch vlees gegeten en uiteraard Belgische chocolade als nagerecht. Er wordt gevraagd enkel zwart, geel en rood te dragen (oranje is uit den boze !) en er hangt een grote foto van onze koning en koningin met daaronder een kleinere van de prinsen Filip en Laurent (de laatste omringd door honden). En in tegenstelling tot een Hollandse barbecue, die meestal wel in goed weer plaatsvindt, zijn er dus geen hollanders uitgenodigd :-)) De buren vonden dat het er ook beduidend stiller aan toe ging dan pakweg de BBQ half juli vorig jaar. Maar of dat nu lag aan het feit dat we binnen zaten of aan het feit dat Belgen gewoon stillere mensen zijn weet ik niet :-)

Annremarie. zei

Goh, de gerechten klinken zeer aantrekkelijk. Ik denk dat ik dan maar in zwart-geel en rood kom, en de liederen ken ik niet, maar mag het ook iets van Urbanus zijn?
Toch zie ik het niet zo terug op de foto's, die klederdracht.
En Belgen maken toch juist zoveel leute? :-)

Tinne zei

Urbanus is oer-Vlaams, dus daar zit je goed mee. En natuurlijk maken we leute, maar we houden het beschaafd (of sluiten de deuren) :-)))

Lisette zei

Oooh, ik ken ook een Urbanus liedje. Zal het ff zingen:

Gans mijn lijf staat vol met pluimen
Grijze, witte, zwart en bruine
Mijn kopje gaat omhoog-omlaag
Graantjes pikken doe ik graag

1-2-3 Rikke tikke tik
Ra, ra, ra, wie benne-k-ik?
Is er iemand die al weet
Hoe ik heet?

Mooi hè?!!! Het antwoord is een kip voor op de BBQ. Of je gooit Urbanus op het rooster. Beetje taai.

Monique zei

Urbanus, is die nog steeds in het land? Ik moet zeggen, ik mis hem niet ;>). Evelien, wat waren jij en Zoë weer prachtig op elkaar afgestemd.... heeft ze nu alweer een nieuw bandje, of zie ik het verkeerd....?

Virginie Busschaert zei

Marc en Tinne bedankt voor de lekkere en gezellige bbq. Duuntje heeft op de terugweg zitten janken en ik dacht om te plassen, dus vlug gestopt langs de baan. Maar oh nee ze moest niet, ze wou gewoon terug naar haar grote liefde ;o)

Tinne zei

LISETTE ! Je meent het ! :-)) Maar ik moet zeggen, volgende keer een gastoptreden van jou :-)
@Virginie had ze dan toch hier gelaten ! Haar beige staat hier mooi in de zetel ;-)

EllydeV. zei

Dat was weer een vrolijke BBQ.
Arm schaap.

Tinne zei

Elly, het schaap was maar een grapje hoor ;-) Het leeft nog steeds, niet bij mij en ook niet in de beste omstandigheden. Maar daar kan ik helaas niet veel aan veranderen.

Annemarie. zei

Adopteren, Tinne? Ze doet het vast goed op shows en ik denk dat het ook een prima coursing-schaap is, als ik zo naar de bouw kijk. En denk eens aan Xian, hoe lekker kan hij daar niet tegen aan liggen... :-)

Tinne zei

En ze kan het gras afeten ... niks als voordelen eigenlijk, zo'n schaap ;-)

Monique zei

En de keutels weer voor de honden...prachtige kringloop zo, in je tuintje.

Tinne zei

Ja Monique, Ze Barfen he :-) en anders maken we d'r worsten van :-))

Evelien zei

Een beetje een laat antwoord Monique, maar NEEN ze hebben geen nieuwe bandjes :-)) al een jaar oud zijn deze zelfs ;-)

Evelien zei

Een beetje een laat antwoord Monique, maar NEEN ze hebben geen nieuwe bandjes :-)) al een jaar oud zijn deze zelfs ;-)

Monique zei

Aha, maar waren deze al eens op de foto gezet Evelien? Aha, maar waren deze al eens op de foto gezet Evelien? ;>)) ;>)))

Evelien zei

Ik weet niet hoe dat steeds komt Monique :-p Te weinig geduld denk ik en in de haast twee maal klikken :-D

Ja hoor, bij de show in Venlo vorig jaar hadden ze die aan ;-)