Escada

woensdag 29 juni 2011

The day after ...

Gisteren brak hier even na 19 uur de hel uit.  Ik was onderweg naar huis, slalommend tussen omgevallen bomen op de E19 autosnelweg en hopend dat ik niet vast kwam zitten door het water.  Marc was thuis en had z'n handen vol om het huis droog te houden.  Want als ze op een kwartiertje tijd 40 liter water op een vierkante metertje naar beneden gooien, dat is heel veel water ! Buiten het feit dat er toch hier en daar water binnen liep (vooral langs de Velux ramen), bleef de schade bij ons zeer beperkt. Verderop stond het water een meter in de huizen.
Maar mijn mooie grote bloemen kregen het hard te verduren. Ik vrees dat ze niet meer te redden zijn :-(
Volgens mij hebben ze echt te veel gedronken ;-)

4 opmerkingen:

Annemarie. zei

:-) Teveel gedronken, ja, daar ziet het wel naar uit. Fijn dat je veilig thuis gekomen bent, het klinkt als een enge ervaring.
Enfin, je kunt het ook van de zonnige kant bekijken: er was géén barbecue gepland.

Elly de V. zei

Jemig dat was echt een "downpour".Jammer van je bloemen maar gelukkig dat jullie, Marc, het thuis (bijna) droog hebt gehouden.
Hier in het westen hebben we het redelijk rustig gehouden gelukkig.

Tinne zei

Annemarie, BBQ ? dat doe je toch binnen ? :-)
Ja Elly, de honden waren erg bang (of toch een deel ;-)

Monique zei

Dat ziet er heftig uit! Hier is het relatief rustig gebleven; onweer plus regen, maar weinig wind, en de honden hebben geen last van het onweer (dankzij de CD's met enge geluiden in het nest misschien). Die bloemen zullen toch wel overeind veren, en anders maar in een vaasje op tafel volgende week in Duitsland ;>)