Escada

maandag 17 mei 2010

Teamwedstrijd agility

Donderdag 13 mei was het weer zover : de teamwedstrijd agility in Eck en Wiel.
Vorig jaar deden we voor het eerst mee met ons Whippet team 'Fun4whippets' bestaande uit 2 Belgen (Jean met Corry - een Kruising whippet en Marc met Funky) en 2 Nederlanders (Yvanca met Robijn en Yvonne met Makey).  We haalden toen een fantastische 9e plaats.  Eigenlijk dacht ik niet dat we beter zouden kunnen dit jaar, maar we gingen ervoor !


Het was een vreselijk koude dag, maar gelukkig bleef het droog.  Met alle honden lekker ingeduffeld probeerden we het zo aangenaam mogelijk te maken.

Als eerste kwam voor ons de Jumping : een parcours met sprongen, een weave, tunnels maar geen raakvlakken.  Jean met Corry moesten net zoals vorig jaar de spits afbijten.  Corry is de meest ervaren van de 4 en legde een foutloos parcours af, al was Jean niet echt tevreden over haar snelheid.



Na Corry kwam Marc met Funky.  
Funky is misschien wel de minst ervaren, maar hij heeft dit jaar toch al enkele mooie wedstrijden gelopen. Probleem was wel dat ik eigenlijk nooit mee ga op wedstrijd of op training.  Dus ik bedacht dat ik me best zou verstoppen als hij moest lopen.



Slecht bedacht Tinne !! Funky ging bij elke keurder die op het plein stond even kijken of ik er toevallig ook niet was, tot grote ergernis van Marc ! Gelukkig kreeg hij Funky halverwege het parcours toch weer onder controle, maar toen was het kwaad al geschied ... Funky had een DK (diskwalificatie) gelopen.



Hier toont hij nog wel even hoe je een weave loopt ;-)

Yvanca kwam als 3e aan de start.  Voor haar een thuiswedstrijd, want zij traint natuurlijk in deze club.  


Robijn is een kanjer en liep dan ook een voortreffelijke jumping.


Hier lijkt het zelfs of ze zwaait even met d'r pootje ;-)

Nu kwam Yvonne met Makey nog.  Makey heeft wel veel ervaring maar Yvonne niet.  Zij doet dit enkel omdat Yvanca niet met de 2 honden mag lopen op deze wedstrijd.  
En er lag een zware druk op de schouders van Yvonne : aangezien Funky al een DK had gelopen moest zij beter doen ! 


Ondanks hier en daar een schijnbeweging die ons hart deed stilstaan wist Yvonne toch een degelijk parcours af te leggen en bracht het ervan af met enkele foutjes.


We wisten dat we op jou konden rekenen Yvonne !

Al bij al hadden we het er niet zo slecht vanaf gebracht.  Maar nu kwam het 2e deel : het vast parcours.
Weer dezelfde volgorde : Jean met Corry als eerste.


Corry liep beduidend sneller dan haar eerste parcours en Jean, die zijn trui had uitgedaan om in het Fun4whippets t-shirt te lopen, had een beetje moeite om haar te volgen.


Maar alles verliep prima en Jean en Corry legden weer een foutloos parcours af.


Funky had de nodige pep-talk gekregen van Bowie.  En ik de nodige instructies van Marc.  Ik moest mee naar de start lopen.  Dan wist Funky tenminste dat ik daar was en zou hij niet gaan zoeken.  Klinkt logisch ;-)


En het werkte ! Funky luisterde netjes ... nu ja behalve dan bij de raakvlakken.  Hier zie je Marc iets zeggen in de aard van 'Durf er niet over springen he !!'  Maar Funky vind dat wel lollig.


En hup ... in de plaats van netjes het witte vlak te raken spingt hij snel van de hondenloop, op naar het volgende toestel.


Ik weet niet of de keurmeester dit goed heeft gerekend, maar volgens mij staat er nog net een half voetje op het witte vlak :-)


Dit was dan wel echt een goeie !  Nog hard oefenen, Marc !

Ondertussen hadden we supporters bijgekregen : Elly, Bert en Messi kwamen een kijkje nemen en even later kwam ook Syl, Ben en Flow ons aanmoedigen !


Yvanca liep met Robijn weer een foutloos parcours ! Dat is echt een beregoed duo !


Vlotjes gaat Robijn door de paaltjes.

En dan kwam weer Yvonne.  Ditmaal was de druk iets minder.  We hadden nog geen DK dus Yvonne mocht zich laten gaan ;-)


Hier zie je Makey door de buis lopen.


 En hier pakt ze gezwind de schutting.
Proficiat Yvonne, weer een goed parcours ! Al moet jij nog even op de paaltjes oefenen ... Makey kan ze wel hoor ;-)

Het laatste onderdeel kwam eraan ... het leukste van de dag.  De twee ringen worden omgetoverd tot 1 grote ring en er wordt een heel lang parcours uitgezet.  Elk teamlid moet een deel van dit parcours lopen in de vorm van een estafette.  Er wordt dus ook een stokje doorgegeven zodat alles eerlijk verloopt en niemand mag vertrekken alvorens het stokje gewisseld is.


Je kan natuurlijk wel kijken wie welk onderdeel het beste loopt.  Corry is het snelste bij de paaltjes,  Funky best geen raakvlakken ;-)  Voor Makey en Robijn maakt het allemaal niet zoveel uit.
Funky beet dus de spits af en liep zijn deeltje foutloos.  Corry deed het eveneens foutloos.  Makey of Robijn liep een foutje (een raakvlak - nee het is niet enkel Funky die ze al eens mist ;-))  Maar verder verliep het fantastisch.
We stonden voor de estafetten al op een 7e plaats.  Beter dan vorig jaar ! Dat werd spannend !
We keken nog even naar de teams die na ons kwamen en dus hoger gerangschikt stonden.  En telkens zij een foutje liepen dachten we : Oh dat is nu spijtig ! :-)

De prijsuitreiking liet niet lang op zich wachten.  Iedereen had het koud en wilde naar huis, dus het werd vlot afgehandeld.
7e plaats ... 6e plaats ... 5e plaats ... 4e plaats ... het Fun4whippets team !!!!!!
4e plaats op 40 teams !!


Ja hoor ! Beter dan vorig jaar !


En hier doen we het uiteraard voor ! De welverdiende beker !


Dank je wel voor het supporteren, Syl ! Ik ben er zeker van dat Flow volgend jaar met ons wil mee lopen !



9 opmerkingen:

Evelien zei

Leuk verslag!
Ziet er wel leuk uit, die agility ;-)

En proficiat met jullie vierde plaats!

Annemarie. zei

Geweldig gedaan, Team!! Vierde van veertig, wat prachtig. Jullie genieten vast nog na.
Leuk verslag, Tinne, waarin zowel de ups als de downs genoemd worden, en da's altijd leuk om te lezen.:-)

Messi zei

Wat een superteam!!! Heel leuk om te komen supporteren. Mag mijn personeel nog even de naam van die heerlijke snoepjes die ik van Marc kreeg. En veel groetjes aan Escada; mijn personeel en IK zijn fan van haar geworden.

Tinne zei

Dat was Fish4dogs, Messi. die kwamen van Crufts. Maar ik weet niet of ze hier te krijgen zijn. Ik zal ook nog eens moeten zoeken want ze zijn wel heel lekker (zeggen mijn honden :-))

Nikki zei

Jullie hebben het heel goed gedaan! :-D Vierde van de veertig teams en dat ook nog in de kou... petje af! ;-)

Syl zei

Fantastisch gedaan!! Om supertrots op te zijn!
En het was nog gezellig ook!! :))
Flow en ik gaan oefenen hoor!

Lisette zei

Wow, leuk en interessant verslag. Zal vanavond eens een goed gesprek met Prince houden of hij ook tussen paaltjes en door tunnels door wil rennen. Ik vind het in ieder geval altijd heel mooi om te zien dat al die knappe honden precies weten wat ze moeten doen. Je staat er niet bij stil dat hier heel veel oefenen aan vooraf is gegaan. Denk dat Prince liever in zijn slaapzak of in het zonnetje ligt, maar je weet nooit! Vooral doorgaan......op naar de eerste plaats!

Anoniem zei

Tinne Geweldig , leuk om te lezen, en erg leuke en mooie foto's, het was super gezellig en de kou ben je dan snel vergeten, ook ik was toch weer blij dat ik had mee gedaan , het is zo leuk om te zien hoeveel lol die honden hebben, ja wij ook.groetjes yvonne

Monique zei

Een heerlijk levendig verslag, met al die hoogte- en dieptepunten, net of we er zelf bij waren ;>). Ik hoop echt dat deze deelname van jullie team een traditie gaat worden, en ik kom zeker kijken de volgende keer. Superreclame voor de whippet ook! De Fish4dogs snoepjes heb ik ook op Crufts gekocht, maar ik had ze eerder al eens op een show gekocht - ik meen Maastricht, afgelopen september. Ze zijn vast hier en daar te koop.