Escada

maandag 31 mei 2010

Clubmatch Beringen

Op 30 mei was de CAC show van de Belgische Whippet Club.  Keurmeester was Mrs. Agneta Kappers uit Zweden.  Uit vooronderzoek wisten we dat ze zelf vooral brindle fokt, dus veel hoop was er niet voor mijn beige hondjes.  Maar een clubmatch is altijd fijn, dus waarom niet.
Het was verschrikkelijk slechte dag  : regen, wind en meer regen.
Enkel tijdens de lunch wilde het even opklaren.  Maar daar heb je dan ook niks aan !

De voormiddag ging nog.  lichte regen.  Dat is eigenlijk het meeste wat een whippet kan hebben.
De honden showden redelijk goed.  De teven hadden echt geen geluk.  Op momenten viel de regen met bakken uit de lucht en in de andere gevallen gewoon wat minder.  Maar vooral de strakke koude wind was voor de honden echt niet fijn.
De keurmeester was heel lief met de honden en als je niet aan de beurt was mochten ze een jasje aan of elders schuilen.
Ik heb niet echt veel foto's gemaakt, en al helemaal niets meer van de erering.  De foto's die hier komen zijn gewoon van honden die ik mooi vind of genomen van bevriende whippeteigenaars.

De babyklas werd gewonnen door het 4 maanden oud pupje Boxing Helena's Jelaware.

De volgende klas, Puppyklas,  werd niet gewonnen door deze Chelridge Cavendish.

We vonden dit een beetje onterecht daar de winnende hond werd voortgetrokken en geen poot wou verzetten.  Toegegeven, in stand was de winnaar wel mooi.
Maar James verdiende van mij wel de foto's ;-)


Zijn gangwerk was zuiver en Evelien heeft hem prachtig voorgebracht.  Proficiat Evelien !!

De Jeugdklas dan.  Hier was de winnaar Fiefoerniek's Vodka Lemon.

2e in deze klas werd Ile de Ré di Mahana.

De tussenklas werd verdiend gewonnen door Salty Sand's Anthem of Atlantis.


Monique was er nochtans niet echt gerust op ... zij kreeg ringnummer 13 (er staat wel degelijk een 1 voor).  13 brengt dus toch een beetje geluk he !

De openklas, met 6 whippets, werd gewonnen door Jineau Garderobe.  Deze reu won tevens het CAC.

Fokkersklas werd gewonnen door Boxing Helena's Imenitni oftewel Pax.  Een klein reutje, maar ik vind hem wel heel mooi.

Veteranenklas dan.  Slechts 1 hond maar wat voor één ; Ch. Moonlake Making Sure.  Bowie dus ;-)
Ongelooflijk maar waar : hij won zijn klas.

Keuringen laat hij gelaten doen.  Hij vindt er echt niks aan.  Al verdenk ik hem ervan vandaag toch een beetje plezier te hebben in de keuring.
En hij ging voor zijn doen erg vlotjes door de ring.  Misschien wilde hij ook wel gewoon zo snel mogelijk terug onder de tent !
En blijkbaar kan een show ook prettig zijn ;-)
Maar echt blij was ik met zijn keurverslag :

Almost 9,5 years old still as a youngster.  Nice head and expression, good neck.  Good angulated in front and behind.  deep nice ribcage.  A classic whippet, moves well.  Ex. 1

Bowie is en blijft mijn kanjer !

Na de middagpauze begon het keuren van de teven.
in Babyklas won Joyce di Mahana.  Amper 3 maanden oud, maar kijk hoe het hondje er staat !

Een enorme jeugklas bij de teven.  12 ingeschreven honden met echt een paar prachtige exemplaren ! Voor het eerst zag ik Kurt (Het was zeer aangenaam kennis maken, Kurt !) én zijn honden.
Loamhill Iffley is een prachtige teef.  En wat een gangwerk !  Zij liep als een trein !  (sorry dat je hoofd er niet helemaa opstaat, Kurt, maar het gaat tenslotte om de hond he ;-))

De winnaar uit de klas is echt mijn ding zowel in type als in kleur.  Deze Islamagica Di Mahana vind ik een plaatje ...

Van de tussenklas geen foto's.  Ik was mijn eigen hond aan het voorbereiden en het regende erg hard.
We stonden in 16 teven tellende open klas.
Escada was absoluut niet opgezet met de regen.  Ze showde matig, maar de keurmeester vond haar wel mooi genoeg op als 5e te laten eindigen.
Helaas geen mooie foto's van mijn meisje.
Ik weet zelfs niet wie de klas won.  Maar dat komt vast wel op de site van de club.
Ook van de andere klassen heb ik geen foto's noch resultaten.
In koppelklas waren we met 3 koppels.  De keurder had er duidelijk geen zin meer in.  Ze plaatste een koppel terwijl er één nog niet in de ring was, en ik zo beleefd was op hen te wachten.  Er liep dus eigenlijk maar 1 koppel rond dat gelijk geplaatst werd.

Maar de keuringen terzijde gelaten hebben we wel veel pret gehad !
We hadden de tenten van Monique en Virginie gekoppeld zodat we een grote ruimte hadden die helemaal gevuld werd met mensen.
En hoe harder het regende hoe populairder wij werden ;-)
Bowie staat een beetje vreemd te kijken als ik bij Bart op schoot ga.  Tja onozel doen helaas zit een beetje in mijn aard :-)


Hopelijk hebben we meer geluk in Nederland op 12 juni.  Zowel met het weer als met de resultaten.

12 opmerkingen:

Unknown zei

Al een geluk dat Bowietje u nog een beetje controleert als ik er niet bij ben ;-)

Monique zei

Tinne, ik heb nog een paar mooie gangwerkfoto's van jou en Escada genomen, ze komen er z.s.m. aan! En Escada was geen 6e maar 5e in de open klas; onze Jewel was 6e. Toch mooi gedaan van onze dames, in een open klas met 18 inschrijvingen ;>))

Nikki zei

Gefeliciteerd iedereen met de mooie resultaten! Het is inderdaad te hopen dat het 12 juni beter weer is. ;-)

Tinne zei

Bedankt Monique, Inderdaad, 5e !
En ik zie jou foto's al tegemoet. Ik heb er nog enkele van Maestro die jij vast ook wil hebben ;-)

Anoniem zei

Tja, zo'n verregende dag kan toch eigenlijk bar gezellig zijn, zo te zien. Prachtige foto van koppel Bowie/Escada, een pláátje! Die keurmeester heeft wat gemist, letterlijk en figuurlijk.
Maestro heeft het weer prima gedaan, en Bowie ook, natuurlijk. :-)
Oh ja, bij Kurt is het hoofd toch eigenlijk ook wel belangrijk, er zit toch een leuk koppie op, niet? Moest je daar niet op schoot?

Evelien zei

Heel leuk verslag!
En die ene foto wist je niet dat ik getrokken had hé? ;-)
Ik dacht, dit moet Marc zien :-p

Ondanks de regen was het een leuke eerste show-ervaring ;-)

Tinne zei

Ha Evelien, ben jij de dader ;-) Nee ik schrok wel toen ik die foto zag ;-)

Elly zei

Leuk verslag ondanks het weer; hier hagelde het!!! Alle winnars van harte.

Elly zei

Leuk verslag ondanks het weer; hier hagelde het!!! Alle winnaars van harte.

Annemarie zei

O jee, ik zie dat mijn naam niet doorgekomen is..geem anoniempje, dus.

Tinne zei

Er zit een heel leuk koppie op Annemarie ;-) Maar helaas let ik tijdens het sfoto's maken meer op de hond dan op de persoon erachter. Heel veel van mijn foto's hebben haar een half hoofd van de persoon erachter :-(
En euh ... Bart ken ik nu wel lang genoeg, maar ik kan toch niet tegenover iedereen zo vrijpostig zijn he :-)

Syl en Flowtje die absoluut niet van regen houdt.... zei

It's raining men! :/ Pfff, daar zitten de Whippets en baasjes echt niet op te wachten...
Jullie zijn echte doorzetters hoor!! :)