Escada

maandag 10 mei 2010

Vader met zoon en dochter

Gisteren hebben we even wat foto's gemaakt.  Ik wilde kijken of Escada veranderd is sinds ze bij ons is.
Twee maanden geleden had ze eigenlijk geen bespiering en was ze vrij dik.
Maar aangezien ze hier elke dag los loopt, denk ik dat het met die spieren nu wel goed zit.

We hadden eerst Bowie in stand gezet.  Recht uit de zetel zonder opwarmen.  Zelfs voor showfoto's eigenlijk geen goed idee, want hij stond helemaal niet ontspannen en erg kort.  Helaas dus, ter vergelijking de foto van enkele weken geleden waar hij wel mooi opstond.


Funky mocht ook een keer in stand.  Hij is niet gewend om geshowd te worden, dus het was een beetje moeilijk bij hem, maar al bij al toch een redelijk resultaat.


Ik vind Funky wel mooi qua belijning, maar hij is in mijn ogen veel te groot en te zwaar als whippet.  Hij heeft ook een erg zwaar hoofd.  Allemaal redenen dus om hem niet te showen.  Maar agility en coursing zijn wel zijn ding.  En het is een heerlijke hond die ik voor geen goud zou willen missen.

Met Escada zijn we wel aan het oefenen om wat shows te doen.  Niet te veel, maar een clubmatch hier of daar is altijd wel leuk.

Deze eerste foto werd genomen de dag dat ze hier aankwam.



En deze foto's dik 2 maanden later ...


Persoonlijk vind ik in haar alles wat ik mooi vind aan een whippet.  Heel erg vrouwelijk, mooie belijning, niets overdreven.


Haar gangwerk is vlotter als van haar papa, dus dat is zeker positief.  En ze heeft zijn goede schouderligging geërfd.
En de spiertjes ... die beginnen zichtbaar te worden ;-)

5 opmerkingen:

Nikki zei

Escada is echt een prachtige meid Tinne! Zo te zien kan ze al mooi in stand staan. :-)

annemarie zei

Wow, Tinne, het was al een mooie meid maar ze ziet er nu wel heel fraai uit! Het moest gewoon zo zijn, denk ik weleens, dat Escada naar jullie kwam.

Monique zei

Mooi hoor Tinne! Ze is heel sportief maar ook vrouwelijk en qua hoekingen helemaal in balans. En dan die lange hals.... ze is gewoon de vrouwelijke versie van haar vader, en daar mochten er best meer van op de lopende band verschijnen ;>)

Messi zei

ben al bezig met een Escadafanclub, zelf ben ik fan nr. 1 van Escada, zelfs al is zij niet op haar mondje gevallen; een meisje met pit.

Tinne zei

Een Escada fan club ... hmmm dat zal ik haar maar niet vertellen. Ze begint serieus streken te krijgen. Of hoe zeggen jullie dat in Nederland : kapsones ! :-)