Escada

maandag 14 juni 2010

Clubmatch Nederlandse Whippet Club

Zaterdag 12 juni hadden we de clubmatch van de NWC.  Altijd gezellig en gelukkig dit keer beter weer dan bij de Belgische uitgave.
Marc was fotograaf van dienst, en hij maakte de foto's van de reuen. Vandaar dat ik op mijn blog een sfeerbeeld weergeef.  Foto's met namen van winnaars komen vast op tal van andere blogs.
Het begon al goed bij de aanvang : Oma Bakker had lekkere koek gebakken ! En Monique weet het hier nog niet, maar ze loopt wel met de CAC teef in d'r hand !
Ook de honden moesten uitgebreid kennis maken : Escada en Hinde kennen elkaar en zeggen beleefd goeie dag.
James en Zoë maken op hun eigen manier kennis met een teefje van Yvanca.
Ook de mensen begroeten elkaar netjes : hier maken Annemarie, Jacqueline, Monique en ikzelf een beleefde buiging ter kennismaking.
Om 11 uur, na een felle regenbui, begon de show.
Mensen installeerden zich ontspannen bij de ring ... sigaretje, catalogus, zonnebril, gemakkelijke schoenen én een mooie whippet broche opgespeld ;-)  Ober, een wijntje graag !
Onze eerste hond waar we voor supporterden was James, al heb ik zijn optreden wel gemist.
Gelukkig was Marc er om foto's te maken.
James werd mooi 2e in zijn klas.

Escada werd door mij voorgebracht in een goede renconditie.  Niet de smaak van de keurmeester.  Ze werd 4U in haar klas.  Maar mijn meisje heeft zich toch goed gedragen en kreeg een mooi keurverslag.
Bowie stond in veteranen klas.  Ook hij gedroeg zich zoals altijd erg netjes.  Hij won zijn klas ! Ok, hij was alleen ... maar toch het veteranen CAC !

Na de pauze was het dan tijd voor de uitreiking van de Hetty Hugenholz-Van de Velde prijs.
Donna van Annemarie won deze broche voor de eerste keer, Maggie voor de 2e keer.
Roos en Johnny van Jacqueline wonnen de broche al voor de 4e keer ! Wow !!

Na de uitreiking van beste show, coursing en renhond ging de keuring bij de teven verder.
Annemarie had mij gevraagd Donna voor te brengen, wat ik natuurlijk met plezier heb gedaan ! Zeker als je weet dat er een flesje Prosecco aan vasthangt ;-)
Donna gedroeg zich keurig in de ring en behaalde een 1U ! Maggie heeft mooie kinderen gegeven zei de keurmeester achteraf ... wie was alweer de vader Annemarie ? :-)

Bowie en Escada had ik nog ingeschreven voor koppelklas.  Ik vind ze zelf erg mooi als koppel maar slaag er niet in de jury te overtuigen.
Om het toch een beetje officieel te houden nog de foto's van de reuen CAC &  RCAC
Air Devil of Temptation Valley & Woodbrook's Ask Me How I Feel

De teven CAC en RCAC
Of Summer's Joy Mandolin & Hello World Di Mahana

en tenslotte de BOB en de BOS

Proficiat Monique en Jewel !
Na de keuringen hebben we nog een hele fijne avond gehad waar, gelukkig misschien wel,  geen foto's van zijn ;-)



10 opmerkingen:

Evelien zei

Leuk verslag Tinne ;-)
Leuk om iedereen eens in het echt te zien ook :-)

En je weet, ook wij vonden dat Bowie en Escada hadden moeten winnen hé. Ze stelen gewoon de show, waarom zien de keurmeesters dat nu niet ;-)

Anoniem zei

Ik zit nog steeds een beetje na te schudden van het lachen..die buiging :-) Ik zie, dat ik iets meer eerbied had kunnen tonen. Maar ja, daarna zet je direct even een klein maar significant deel van mijn slechte eigenschappen op je blog: roken, wijntjes, en het ergste: felroze Crocs!

Nou ja, zonder gein: nogmaals hartelijk dank voor de voortreffelijke wijze waarop je Donna hebt voorgebracht, je haalde er echt alles uit waar ze inzat en ik ben hartstikke trots op het keurverslag!

Bowie en Escada zagen er geweldig uit, schitterend in vorm, en ik vond ze persoonlijk het allermooiste koppel van vandaag, maar ook individueel mochten ze er ruimschoots zijn!

"t Was weer een gezellig weekend. :-)

Annemarie zei

O jee, de naam is weer weg, bovenstaande reactie is dus maar gewoon van mij..

Groet, Annemarie.

Nikki zei

Je hebt er weer een leuk verslag van gemaakt Tinne! :-) Het was een heel gezellig weekend en het was leuk je eindelijk eens in het 'echt' te spreken. ;-) Ik vond ook dat Bowie en Escada de koppelklas hadden moeten winnen hoor, ze zagen er geweldig uit. Maar helaas geld op zo'n dag altijd de stem van de keurmeester... ;-)

Jacqueline L zei

Heel leuk verslag weer Tinne.

En Bowie en Escada zijn werkelijk een pracht koppel, en hadden zeker die klassen moeten winnen.

Monique zei

Heerlijk droog van humor, jouw verslag! Maar waar bogen wij nu in vredesnaam voor, ik kan het moment totaal niet plaatsen.... was mijn trommel met oma Bakker's boterkoek soms gevallen? Maar in dat geval staat toch niemand nog rechtop ;>). De koppelklas was inderdaad voor jullie, alleen besefte de keurmeester het niet goed ;>)))

Lisette zei

Wat een gezelligheid weer. En dat ik dat allemaal heb moeten missen omdat we zo nodig naar Frankrijk moesten voor een coursing! Maar met het lezen van diverse blogs heb ik toch het gevoel er een beetje bij te zijn geweest. Én van het lezen van andere blogs zie je toch foto's van de afterparty hoor Tinne ;-)

Tinne zei

Monique, ik denk dat we naar het buikje van Escada waren aan het kijken. t' levert wel een leuke foto op ;-)

Syl zei

Komisch! Ik zat te schateren hier achter de pc om die buiging... De 3mannen hier voor de televisie keken verstoord op, wat heeft zij nou??
Hoe kom je er op! :))
Hartstikke leuk verslag van een hartstikke leuke dag!!

Katja zei

Die buigingen!!!!!hahahaha Dat doen we toch altijd! Leuk verslag.