Escada

maandag 6 december 2010

Funky en zijn (dominante) dames

Heel vroeg al dit jaar een pak sneeuw.  Ixelle, onze groenendaeler is er helemaal weg van.
 Sneeuw dient om in te rollen, om in te spelen.
 Funky houdt er ook wel van, van die sneeuw.  En van Ixelle.  Al is ze af en toe wel wat dominant ...
 Hier een duidelijke uitdaging tot een spelletje.
 En weg zijn ze.  Funky zoekt meestal zijn toevlucht onder de bomen.  Een beetje flauw eigenlijk !
 Escada is moediger.  Zij houdt wel van ruwe spelletjes.
 Maar eerst even de tuin checken op vogelzaadjes.  Haar favoriete hapje ;-)
 Funky vindt haar wel interessant zo.  Hij kan rustig zijn gang gaan... denkt hij.
 Maar net als Ixelle is ook Escada niet bepaald van het onderdanige type.
 Dus zit er voor Funky niks anders op dan weer te vluchten ;-)
 Escada speelt heel anders met Funky dan met Ixelle.  Funky domineert ze,
 met Ixelle speelt ze echt.  Maar domineren durft ze niet.
 En van spelen krijg je honger, dus zoeken ze de juiste plekjes op ...
 onder het eten voor de vogeltjes bijvoorbeeld

 valt altijd wel wat lekkers te vinden !

8 opmerkingen:

Unknown zei

Funky zit dus echt in dezelfde situatie als zijn baasje: niks te zeggen in huis en daarbuiten ;-)

Tinne zei

Is dat niet het lot van alle mannen ? ;-)

Unknown zei

Enkel van de mannen die te goed zijn voor deze wereld

Lisette zei

Arme Marc! Waarom geloof ik hier nu helemaal niks van? Laat hem maar een paar dagen afkoelen in de sneeuw Tinne, totdat er iets zinnigs uit zijn mond komt :-) En trouwens, het is ook niet netjes als je net vogelzaadjes van de grond aan het eten bent en ze zitten aan je kont. Ik zou voor minder grommen!

Ook al ben ik een windhondenmeisje, de onderste foto van zwarte Ixelle met witte sneeuw op haar snuit doet me smelten.

Annemarie. zei

Marc, we praten er binnenkort over. Het is leuk om al die gedragingen van de honden onderling te observeren, en ik verheug me erop om ook jullie volgende week eens een beetje te observeren. :-)
Die bovenste foto van Ixelle is ook schitterend!

ingridvc zei

nu niet overdrijven hé marc op de hondenschool heb je net nog wel iets te zeggen . Daar laat je ons lopen tot onze tong op de grond hangt.

Unknown zei

Ingrid, dat zijn dan ook momenten die ik koester. Eindelijk iets te zeggen ;-)

Lisette: je betwijfelt dus dat ik te goed ben voor deze wereld ? Gelukkig dacht de Sint daar anders over

Annemarie: een therapeutisch gesprek kan Funky inderdaad misschien wel helpen

Monique zei

Marc, Funky en Bowie, jullie zitten misschien onder de plak, maar daardoor zijn jullie veel socialer. Dat was vandaag in het nieuws en het is Marc niet ontgaan zag ik op Facebook ;>))