Escada

maandag 5 december 2011

Bowie ontmoet een Zweedse schone

Dit weekend kregen we bezoek van 2 Zweedse dames. Christina kwam met haar teefje 
Idomic's El Switch Point op bezoek. Niet zo maar een bezoek ! 'Fia' was hoog loops en zou gedekt worden door Bowie.
Ik wilde Christina bij aankomst eerst een kopje koffie aanbieden, maar daar stak Bowie duidelijk een stokje voor.  Koffie kon dus even wachten ;-)
Ook op zondag mocht hij nog eens kennismaken met de Zweedse dames.
En nu maar hopen dat er mooie en goede coursing pups uit voortkomen !
info : www.idomics.se

12 opmerkingen:

Naära zei

Hey, da's de volle zus van Mica (van Diane) die nu ook een nest heeft. Leuk zeg! Fia heeft in april haar eerste nest gehad. En nu dus weer eentje in de planning met Bowie, spannend!

Annemarie. zei

Leuk, Mica is een schatje, haar zus vast ook. Wat een bijzondere combinatie, ze gaan duidelijk voor schoonheid en prestatie!
Ik hoop dat alles goed verloopt, en over 9 weken weer een leuk nest om te volgen!

Tinne zei

Fia was ook een schatje ! En inderdaad, een zus van Mica. Ik vind het ook een vreemde combinatie, maar ze gaan duidelijk voor coursing / schoonheid. En Christina wilde een lijn zonder Hillsdown Fergal omdat daar zo erg op ingefokt is.
We zullen zien wat het oplevert !

Katja zei

Wat een spannende combinatie, en leuk om te zien dat deze fokker iets zoekt in coursing & schoonheid. Ik duim mee voor een mooi gezond en snel nestje pups. Nemen jullie er zelf ook eentje uit Tinne?

Tinne zei

Katja, we hebben re momenteel 6. Dat is echt de maximum :-(
Maar ik als ik er minder had gehad, had ik er zeker over gedacht. Ik denk dat deze combinatie fantastisch gaat coursen !

Annemarie. zei

Potentieel van twee kanten die zich bewezen hebben op dit vlak, dus die kans is zeker aanwezig! Leuk!

Monique zei

Spannend om te zien wat deze combinatie gaat geven Tinne, jammer dat we niet even kunnen gaan kijken tegen die tijd (toch...;>))?). Wij volgen momenteel ook met spanning een Zweedse dame, die vorige maand door Maestro is gedekt - ook al bij een sportieve kennel ;>). Schoonheid en prestatie, een heel mooi streven hoor!

Naära zei

Even een vraagje aan de ervaringdeskundigen. Is het nou niet een beetje veel, 2 nesten binnen 1 jaar...

Tinne zei

Naära, dat heb ik haar ook gevraagd, waarom ze dat deed. Het antwoord was dat ze dit normaal niet deed, maar gezien Bowie's leeftijd wilde ze geen risico's ;-)
Maar deze teef krijgt de volgende 2 jaar geen puppies meer.

Naära zei

Oh, op die manier. Wilde het er niet meteen bruut ingooien maar vroeg het me toch af. Het is nog een jong teefje met net haar eerste nest achter de rug (gelukkig maar een klein nestje van 4 maar toch). Hierna dus lekker even rust, fijn!

Maar volgens mij kan Bowie er nog wel een tijdje tegen :-)

Monique zei

In Nederland is deze interval ook wel toegestaan: maximaal twee nesten binnen 24 maanden, met minimaal 10 maanden tussen de twee nesten. Ik zou het zelf ook niet zo snel doen, maar een gezonde jonge teef moet zoiets in principe aankunnen, inderdaad vooral na zo'n klein nestje...

Naära zei

Oke, bedankt voor de uitleg. Die 10 maanden wordt het dan nét, als ze niet te vroeg geboren worden...