Escada

zondag 10 juni 2012

Beringen en Berendrecht

Donderdag bedacht ik me plots dat Dyllis wel erg snel leek toen ze aan het rennen was. De enige manier om er echt achter te komen is wanneer we haar tijd zouden weten op de renbaan. Dus hebben we de koe maar bij de horens gepakt en ging ik met haar naar de renbaan. Natuurlijk kan je niet zomaar een rondje laten lopen. Dat moet opgebouwd worden, zelfs bij een hond die toch al bijna 14 maanden is. Ze moeten leren dat ze achter het haasje moeten lopen, ook al hangt dat aan een machine die op een rail staat.
 Geïnteresseerd was ze alvast !
 En ze vertrok ook toen het haasje langs kwam. Met enige aarzeling welliswaar.
En uiteindelijk zelfs even snuffelen aan het dode beest :-)
Volgende week gaan we zeker terug. En eens ze dit rechte stukje onder de knie heeft, kunnen we beginnen opbouwen om de afstand te vergroten tot ze een hele ronde loopt.
Bedankt Lie Florus, voor de foto's !!
Zondag gingen we wandelen in Berendrecht, tesamen met Dirk, Evelien, Naära en haar gezinnetje en Karin.
Ik was een beetje verder gereden met de auto om zo de wandeling 1 km in te korten voor de oudjes.
De wandeling was over redelijk droog terrein, met af en toe een plas waar uiteraard bepaalde honden persé een duik in wilden nemen. Hier Zoë die vindt dat ze te wit is,
 en ook Robijn ziet dat smerige slijkwater wel zitten. Al schrikt hij wel even van de diepte van de plas.
 Verder hebben de hondjes zich rot geamuseerd met rennen, rennen en nog eens rennen en wij met praten en lachen.
Na de wandeling werden de dorstigen gelaafd met één of ander brouwsel.
 Waar zowel Fien
als Bowie erg jaloers op waren. (of was dat gewoon bedelen voor die lekkere zelfgemaakte visjes van Naära ?)
 Maar na zo'n wandeling moet je vooral rusten.
Nadat is uitgemaakt wie top dog is ;-)
Toch ook nog even het nieuwtje van Evelien voorstellen :
 Puur en alleen voor het comfort van haar hondjes vond ze dat ze een grotere wagen nodig had.
 En niet zomaar een wagen, maar wel deze 4 x 4 !
Tja, roze meisje met roze gsm en ... een stoere auto :-)

16 opmerkingen:

Naära zei

Haha, leuk verslag weer en leuke foto's!!!
Was gezellig! Op naar volgende week in Chaam!

Anoniem zei

Ziet er heel leuk uit allemaal.

En Evelien, coole auto zeg! :-)

Ilse

Unknown zei

Ben je nu met een koe naar de renbaan geweest ?

Ik had de "eer" om met pink lady te mogen meerijden. Mensen oppassen, ze gaat nu voor niks of niemand meer uit de weg. Na het 5de kleine autotje dat van de baan werd gereden heb ik mijn ogen maar dichtgedaan. ;-p

Ja, ons Funkske ziet af met zijn vrouwen, tijdens de wandeling hangt Dyllis voordurend in zijn nek, wordt hij tijdens het slapen nog eens onderdrukt. Hopelijk houdt hij daar geen trauma aan over

Unknown zei

Ja Ilse, we kijken al uit naar de dag dat Wolfje oud genoeg is om mee te gaan

Virginie Busschaert zei

Wat spannend allemaal voor Dyllis! Jammer dat de trainingen op zaterdag zijn, D&D zouden dat fijn vinden om af en toe eens te doen. Maar er is gelukkig de FUN-dag van de belgische whippetclub op 15 augustus.
De wandeling zag er leuk uit maar helaas kon ik niet mee met die ***valling. 'k Heb deugd gehad van mijn dagje platte rust.
Evelien proficiat met je nieuwe auto !
Heeft Ilse een puppy? Welk ras is Wolfje?

Evelien zei

Leuk verslag Tinne! :-))

Naära: KAN JIJ VISJES MAKEN???? :-p ("En op de achtste dag schiep Naära visjes). 't Zal wel dat Bowie & co kwamen kijken.

:-p

Bedankt iedereen voor de complimenten met mijn nieuw voiture.
Ik was wel 'over-roze' vandaag, zie ik :-D Het iPhone hoesje maakt het nog erger :-p gewoonlijk is het énkel het roze hoesje, mensen :-) En ja, Marc, dat past wél in een X-trail :-)

Toen je bij mij zat hoorde ik je nochtans niet klagen Marc?? Achteraf altijd een grote mond hé :-p

ps: FELICITATIES van de jury voor deze ULTRA-snelle verslaggeving. Een mens zou het nog vergeten ;-)

Evelien zei

Virginie: Wolfje is een mini-wolf? Kon Ilse het nòg duidelijker maken ?? :-p

....

Neen hoor :-)
Wolfje is een zeer mooi, schattig whippetje met zelfs een eigen blogje (dat een schitterende naam heeft Ilse :-))))

Unknown zei

Ja, jammer dat je er niet bij was Virginie.
Dat jij nu niet weet dat Ilse een puppy van Gino heeft. Verbaasd me een beetje ;-p

Evelien, als je bang bent, kan je niks zeggen ;-p
Bovendien, tijdens het heenrijden was ik me ervan bewust dat ik braaf moest zijn, of anders te voet naar huis moest. ;-)

Nee eerlijk, gewoon de waarheid zeggen is veel minder grappig ;-)

En dat van die visje had ik gemist, gelukkig zag mijn backup het dan weer wel ;-)

Annemarie. zei

't Is me toch een "voiture" hè Evelien, schitterend! Maar misschien kun je hem roze laten spuiten.. :-)

Ben benieuwd hoe Dyllis het gaat doen. Misschien loopt deze showdame een paar tijden, die meniggeen nog zullen verbazen..maar mij niet. :-)

Evelien zei

.. zei de dame in de ROZE CROCS! :-p

Tinne zei

Oh oh ... 1 - 0 voor Evelien :-)

Lisette zei

Twee snelle stoere mooie meiden die Dyllis en Evelien! En een mooi karretje hoor; hoewel ie in het roze mooier zou zijn! En ja, ik heb ook roze ballerina Crocs. Dus 2-0.

Gezellig stukje Tinne en geef je mannetje nog maar een pintje tegen de schrik, dien arme kerel :)

Annemarie. zei

O.k., Evelien..vooruit, je mag ze (langdurig) lenen. Ik zie graag een volledig ensemble. :-)

Dirk zei

Tof verslagje van toffe dag,met toffe hondjes,mensjes,teekjes.:-)
En die mooie stoere wagen van Evelien.Proficiat!
De reacties,die zijn ook lachen geblazen.:-))

Monique zei

Dyllis is natuurlijk supersnel, ik ben heel beniewd naar haar tijden als ze eenmaal op volle snelheid rond zal gaan! Evelien heeft een foute kleur auto gekozen, inderdaad. Maar tegenwoordig kun je je auto voor weinig laten in pakken in de kleur die je wilt. Mooi mat roze, is niet lelijk ;>)).
Wat is er met Virginie gebeurd; ben je gestruikeld in de overvolle Fun???

Evelien zei

Hahahaha Monique

Is die express? :-D

Een valling = verkoudheid
Geen val :-p