Escada

maandag 4 juni 2012

koopwoede

Ik had een bestelling gedaan voor nieuwe halsbandjes bij mijn favoriete Engelse webshop.
 Mooie, zomerse kleuren voor Dyllis, Escada en Funky.
En een op maat gemaakt hoofd tuigje voor Dyllis. Zij trekt verschrikkelijk en het is echt niet aangenaam om met 5 honden te wandelen als er eentje zich zo misdraagt.
En de oplossing werkt fantastisch. Dyllis wandelt nu netjes mee en ze lijkt het zelfs niet eens zo erg te vinden.
Verder hebben we ons alvast een scheidingsrek aangeschaft. Allemaal in het teken van Dyllis die nu toch wel eens zal loops worden (hopelijk nog voor het verlof !) Zo moeten ze niet in een kennel als we thuis zijn, maar kunnen we de dames en heren scheiden door middel van dit rekje.
En ondertussen zoekt Dyllis troost bij Funky ;-)

29 opmerkingen:

Unknown zei

ik zag "woede" staan en vroeg me onmiddellijk af wat ik nu weer mispeuterd had. Gelukkig loos alarm ;-) Hoewel, als een vrouw aan het kopen slaat is er dan niks mis ? ;-)

Evelien zei

Ooh, wat een mooie, frisse bandjes Tinne!
Sjiek hoor, die kleurtjes ;-)

Een gentle leader had ik op die manier nog niet gezien, hij is alvast een pak frivoler dan de saaie zwarte modellen die je steeds ziet.
Misschien moet ik die ook maar eens proberen bij mijn tweetal :-/ :-)

Het hekje is ook super handig. Ik zie Bowie er al voor staan, ocharme ;-) met een 'broek' vol goesting, haha. Wat een vreselijke baasjes heeft hij toch! :-p

Mooie aankopen dus Tinne ! Het begint bij mij te kriebelen als ik die bandjes zie, maar neen. Mag. Niet. Toegeven. Moet. Aan. Auto. Denken. :-p

@ Marc: een vrouw die koopt is een gezònde vrouw, niks mis mee? :-p

Annemarie. zei

Een vrouw die koopt is ook vaak een gelukkige vrouw. :-)

Het ziet er allemaal gezellig uit, die zomerkleuren, en gelukkig hoeven ze niet bruin te zijn (zoals wij), het staat toch wel..

Dyllis is in prachtconditie zeg.. wat een atletisch gebouwde dame!

Tinne zei

Ja Annemarie, Dyllis is een natuurlijke spierbal ;-)

Nikki zei

Mooie bandjes hoor, lekker zomers! En met zo'n mooi hek heeft Dyllis nu toch echt geen reden meer om niet loops te worden... ;-) Ivy is nu alweer voor de tweede keer loops, helaas betekent dat wel dat ik haar niet kan showen op de jonge honden dag en in Uden.... :-(

Monique zei

Tinne, ik weet het niet met dat hekje.... als ik hoor van andere fokkers welke toeren hun reuen uithaalden om bij de loopse teven te komen - en met succes - dan zou ik het hekje misschien toch wat wantrouwen ;>). Zelfs al is Bowie bejaard, Dyllis is zo athletisch dat ze haar poot niet omdraait voor zo'n sprongetje ;>)). Dan komt je nestje wellicht iets eerder dan gepland ;>))

Annemarie. zei

Ik moet eerlijk zeggen, dat mij die gedachte ook even bekroop..hoop dat dat genoeg is, dat hekje. Maar ik denk eigenlijk van niet.

Tinne zei

Dat hekje is uiteraard niet genoeg. Als ik weg ben gaan ze beide in een kennel, ver van elkaar. Maar als we thuis zijn en voor TV zitten, denk ik wel dat het hekje gedurende de grootste periode uitkomst zal bieden.

Unknown zei

ik wou net schrijven dat dit maar de eerste lijnsdefentie is. Erachter komt nog prikkeldraad, een mijnenveld, een slotgracht, een zevenkoppige draak, etc. ;-)

Elly zei

Ik dacht ook al even aan een 'hekjes-springende' Dyllis maar jullie zijn natuurlijk ook niet van Gisteren.
Die gentle leader lijkt me een uitkomst voor Maestro als hij aangelijnd moet meelopen in een groep en dus ga ik maar eens op zoek.
Evelien, spaar jij voor een nieuwe auto misschien??/( dat rijmt).

Tinne zei

Elly, ik heb de mijne besteld bij
http://www.collarsrus.co.uk/
Ze maken hem op maat.

Evelien zei

Haha Marc, dat wordt gezellig bij jullie als Dyllis loops is dan :-p
Als jullie thuis zijn zou dat hekje inderdaad voldoende afscheiding moeten bieden (ok, verkeerde woordkeuze? :-))

Ik vraag me af, is de vorm van de gentle leader veilig voor de hals, Tinne?
En laat je weten of ze dan afleert van aan de gewone halsband ook te trekken? Dat zou fijn zijn :-) want altijd met die gevaarlijk-uitziende-muilkorf wandelen vind ik ook sneu :-p Maar moesten ze het daardoor afleren is het best de moeite waard.

Elly, ik heb sinds vorige vrijdag mijn nieuwe/tweedehands auto :-)
Ik heb net een achterrek besteld bij www.autohondenrek.nl (= een Afghanen eigenaar uit Harreveld) dus ik moet daar ook nog wat voor opzij zetten :-) Een tijdje de broeksriem aanspannen dan maar! Arme Zoë en James, gelukkig hebben ze genoeg halsbanden voor 10 hondenlevens :-p
En dan zij wij deze zomer hélemaal klaar voor de vakantie, joepie :-)
Oh ja, het gaat om een Nissan X-Trail :-)) Wij voelen ons lekker stoer nu.

Tinne zei

Evelien, Ik was inderdaad bang voor de nek met de hernia van Bowie wordt je wel voorzichtig ;-) Maar ze trekt dus helemaal niet aan die gentle leader, dus geen probleem voor de nek. Maar ... aan een ander bandje blijft ze gewoon gezellig trekken ;-(

Elly zei

Nou Evelien dat is inderdaad een stoere auto en ja.. hoe groter de auto hoe groter het honden rek dat er in past en dus duurder.
Wij hebben sinds een half jaar een 'original dog box', een zwitsers merk, waar ze dus in opgesloten zitten.Dat was ook prijzig.
Tinne ,ik ga meteen kijken op die site of het wat voor Maestro is. Het is me veel waard om niet meer met zo'n afschuwelijk trekkende hond te hoeven lopen. ( 'k word er zo chagrijnig van).

Virginie Busschaert zei

Mooie halsbandjes. Bij mij kriebelt het ook alweer maar ik wil nog wachten tot ik er drie vindt die mooi bij mekaar passen ;o)
Ik zag ook al vanalles over dat hekje gebeuren. En zeker met je acrobate Dyllis, ze kan gewoon vliegen!
Ik heb geen rek voor de hondjes in de auto. Ze springen nooit naar de voorkant, ook niet als ik vlug boodschappen doe. 't Zijn zo'n schatjes maar trekken aan de lijn doen ze ook wel. Ik ben weer aan 't oefenen met snoepjes. Dune doet het heel goed en zal binnenkort dus weer op dieet mogen ;o)

Dirk zei

Super mooie bandjes.
Maar ocharme Dylliske,zo´n vreselijk marteltuig voor op haar lief snoetje.:-)

Evelien zei

Bij mij komt het rek er om twee, nee drie redenen :-p

1) Als ik de koffer opendoe moet ik altijd waakzaam zijn dat er niet eentje uitspringt.
2) Veiligheid: als ik een accident zou hebben kunnen ze al niet naar de voorkant vliegen (door het bagagerek dan ;-))
3) Voor op wandelingen kan ik ze na afloop in de auto steken met de koffer open :-)

Maar toch ben ik vooral erg blij met de auto an sich :-))

Wachten op een trio aan bandjes Virginie? Maar dat duurt nog zolang :-pp

Evelien zei

Ik vind ze trouwens allemaal nogal zielig kijken vanachter dat hek :-)))

Ze vinden het vast niet zo'n leuk idee als hun baasjes :-)

Dyllis zei

I give that stupid red thing away if you give me a BIG bone.

Tinne zei

Oei, Dyllis heeft mijn blog ontdekt :-)

Dyllis zei

Yes Miss, I found it because Escada was laughing at the computer when she saw me with the stupid red thing.

And why is Escada at the top of your blog and not me, Sweeeet Dyllis ?

Elly zei

Je mag wel eens op taalcursus met Dyllis of voedt je haar twee-talig op?

Tinne zei

Tja Elly, ze is in het Engels opgevoed en dat blijft ze praten ;-)

sanne zei

gaan ze daar dan niet overspringen als ze loops is? ik zou het wel weten ze... :P

Unknown zei

Sanne, ben jij dan zo'n "hete bitch" ? ;-p

Annemarie. zei

Die verdedigingslinies lijken me wel grappig om te zien, straks, graag een foto. :-) Tinne, moet jij dan ook bij de teefjes? Dan zou ik zorgen dat die aan de kant van de koelkast met de witte wijn zitten. :-)

Tinne zei

goh Annemarie ... daar zeg je me wat. Ik moet dat hier inderdaad even herbekijken ;-)

Anoniem zei

Ik had eens een houten hekje gezet. Maar na een paar dagen had Hocus*Spookkus er al een spijl uitgebeten. :-) Metaal lijkt me beter.

Bij mij is de enige trekker Zanobi. Had eens een U-lead gekocht. Maar als hij daarmee wou gaan liggen, deed het hem pijn, en ik dacht dat het ook niet zo goed hielp.

Ik ben nog niet zo goed op de hoogte over de plannen. Maar wie mag binnenkort papa worden?

Tinne zei

Voorlopig wordt er niemand papa ;-) Dyllis is nog veel te jong ! Vandaar het rekje.