Escada

maandag 30 juli 2012

Coursing training in Beringen

Zaterdag hielden we een 'fotoshoot' in de tuin. Ik wilde een mooie foto waar al onze huidige hondjes op staan. En dit is het resultaat.
Zondag hadden we afspraak in Beringen voor een coursing training.
 Ik train al een paar weken op de renbaan met Dyllis, maar daar ziet ze de pret niet van in.
 Dus besluiten we haar met onze andere honden te laten lopen en dat lukt met Escada erg goed.
 Ze neemt zelfs een tijdje de leiding wat aantoont dat ze het haasje volgt.
 En Escada is genoodzaakt de achtervolging in te zetten.
 Wat ze natuurlijk keurig doet !
 Hier zijn ze weer samen,
 samen naar het haasje
 en 2 'happy tails' :-)
Course 2 besluiten we haar met Funky te laten lopen.
 Het gaat even gelijk op en ook hier neemt ze even de leiding.
 Maar dan loopt het zoals we gevreesd hadden. Ze begint met Funky te spelen.
Maar Funky laat zich absoluut niet van zijn stuk brengen en gunt haar geen blik.
 Tja, en als je dan niet naar het haasje kijkt,
Dan bots je !
Volgende afspraak op de fundag van de Belgische Whippetclub. Daar hoop ik haar nog een keer met Escada te laten lopen en een keertje alleen. Maar zeker niet meer met Funky !

12 opmerkingen:

Unknown zei

Ons Funkietje is toch zo'n brave sloeber. Gelukkig heeft hij heel erg genoten van zijn rondjes

Florinda zei

Leuke foto met alle hondjes!

Annemarie. zei

Gewoon lekker blijven oefenen met Dyllis, maar misschien toch met een "vreemde" hond.
Beringen is niet zover geloof ik, zal ik een keer met Maggie komen?

Tinne zei

Annemarie, de whippet dag is op 15 augustus. Dan hebben jullie volgens mij geen vakantie ;-( Maar ze zou inderdaad met (snelle) haasvaste honden moeten oefenen die ze niet zo goed kent als Funky ;-) Misschien eens op een gewone renbaan training proberen ?

Annemarie. zei

Dat zou zeker kunnen, maar ik denk dat coursing nèt wat uitdagender is voor haar, of denk je van niet?

Monique zei

Ik zou ook focussen op coursen Tinne, dat lijkt toch meer op de echte jacht dan de renbaan. Dyllis heeft het uiterlijk van een atlete, nu nog even tussen de oren!Maar dat komt echt wel goed. Wel een hele mooie serie actiefoto's ;>)). En de groepsfoto, die is dierbaar, met alle 6!

Virginie Busschaert zei

Mooie foto van je schatten samen en van het coursen!
Dusty wou ook eens in Dune haar nek springen tijdens het coursen maar het haas veranderde net van richting en Dusty sprong rechtdoor in het niets en Dune volgde het haas en sloeg rechts af. Ze was even haar kluts kwijt en heeft toen haar achterstand volledig ingehaald. Toen liep ze pas spectaculair snel.
Wij komen ook naar de Fun-dag te Beringen. We hebben er veel zin!

Tinne zei

Ja Monique, ik denk ook dat ik de renbaan maar even moet vergeten.
En ik ben heel blij met die groepsfoto ;-)

Wolfke zei

Whooowww! Jullie hebben coole dingen gedaan zeg!

Wel niet in Funky bijten he... Je moet haasje pakken. Niet je vriendje.

Sweet Dyllis zei

Wolfke, die groeps foto was maar saai hoor. Mooi braaf stilstaan en naar het vogeltje kijken, allez in ons geval vliegende snoepjes ;-)

En ik moet Funky regelmatig laten voelen wie de baas is. Deze keer heb ik me nog ingehouden, als je eens kijkt naar het blogje van januari toen we in Den Helder waren, dan had ik hem pas echt goed vast ;-)

Lisette zei

Erg mooi de actiefoto's van die snelheidsduiveltjes. Maar de rustige foto (waar alleen de snoepjes van de fotograaf vliegen) vind ik de mooiste. One big happy family. Mooi roedeltje.

Evelien zei

Die eerste foto is eentje om in te kaderen Tinne. Mooi met je roedeltje ;-)