Escada

maandag 16 juli 2012

Dubbel show in Schloss Eicks

Op vrijdag vertrokken we, met veel regenkledij in de auto, naar Schloss Eicks.
Een mooie locatie voor een show.
Voorlopig nog mooi weer.
's Avonds was het aanschuiven aan de BBQ.
En daarna nog wat gezellig keuvelen in de tent en Truffel een beetje aan me laten wennen.
Op zaterdag stonden we op in gietende regen.
Truffel was als eerste aan de beurt in een klas van 4. Ze stond keurig voor mij,
maar lopen ... vergeet het maar. Het beestje stijgerde als een wild paard en wilde geen stap verzetten.De keurmeester, Magnus Hagstedt uit Zweden, begreep dit gelukkig volkomen. Hij heeft zelf ook whippets ;-) Ze werd 4e geplaatst maar wel met een keurig raport en een Veelbelovend !
Daarna kwam Dyllis.
Zij stond in een enorme jeugklas van 18 teven. Magnus zag wel wat in haar en ze overleefde de eerste selectie.
 Nog een keertje op en neer lopen.  En ook de 2e selectie bleef ze erin !
 Uiteindelijk werd ze 4e geplaatst ! Ik ben heel fier op mijn meisje !
 En ze kreeg ook een mooi keurverslag :
Excellent type and style, balanced proportions, excellent head. Could have a softer expression. Firm topline, enough depth of body. Sound legs and feet, smooth mover from the side. Could be a little more mature coming and going. Excellent condition.
Na Dyllis showde ik Donna. Hoogloops, dus het arme beestje mocht niet in mijn tentje waar Bowie in lag.
Ook Donna deed erg haar best en ik vind ze best mooi staan op deze foto. Zeker gezien de regen die viel.
Tenslotte had ik Bowie ingeschreven voor de Jonge honden en veteranen show. Bowie is nu 11 1/2 jaar en heeft momenteel erg veel last van een dubbele hernia. Hij krijgt medicatie die we alweer aan het afbouwen zijn. Maar hij was blij dat hij ook nog een keertje iets mocht doen voor mij.
 Bowie stond alleen in zijn klas (11 jaar en ouder) en was dus de oudste reu van de show.
 Maar hij liep zijn rondje nog erg keurig.
 En volgens mij was de keurmeester, Russel Sykes, ook best tevreden.
Bowie won netjes de eerste plaats ;-) Helaas wist ik niet dat ze ook nog een beste veteraan gingen kiezen. Dat hebben we dus gemist. Sorry Bowie ! Maar voor mij was jij gewoon de beste !
's Avonds hebben we toch een beetje gevierd. Met een wijntje, een BBQ en een Skottelbraai (zeg ik dat goed, Annemarie ?) hadden we een heerlijk diner.
 Mart die nog even de typisch Hollandse pindasaus opwarmt in de caravan ;-)
Maar het was lekker !

De volgende dag was het weer zowaar nog erger. Waar er zaterdag nog af en toe een opklaring kwam was het zondag kiezen tussen harde, middelmatige of zachte regen.
Ik had enkel Truffel en Dyllis te showen onder Patsy Gilmour.
Dyllis bekijkt alvast even of er niks leukers komt dan showen in de regen.
Neen dus ;-)
 Als eerste weer Truffel de ring in. Annemarie heeft een mooi bling bling halsbandje gekocht. En daarmee loopt Truffel alvast een pak beter, ondanks de regen.
Ze komt mooi op een 2e plaats te staan ! Truffel leert het wel en ze komt er wel. 
Dyllis viel duidelijk niet in de smaak bij Patsy Gilmour.
Met een 'zeer goed' wordt zij uit de ring gezet. En met woorden als 'poor movement' en 'a lot of muscle' ga ik het keurverslag hier zelfs niet uitschrijven. Zij is duidelijk niet mijn favoriete keurmeester en staat genoteerd in mijn zwarte lijst :-)
In de gietende regen hebben we dan de voortent maar afgebroken en huiswaarts gekeerd.
Zonde van al die regen, want de organisatie was zoals altijd weer heel goed ! 
Bedankt, Annemarie voor de show foto's ! 

9 opmerkingen:

Katja zei

Wat een mooie verslag Tinne, leuk om te lezen, maar we hebben door de regen niets aan zon gemist geloof ik. Qua gezelligheid is het jammer dat we er niet bij konden zijn, want volgens was daar geen gebrek aan. Het showen met Dyliss en Bowie ging je goed af zo te lezen, en die ZG met Dyliss moet je maar snel vergeten. Wat fijn dat je Truffel ook zo goed hebt geshowd, en blijkbaar ook niet zonder resultaat!

Tinne zei

Ja Katja, volgende keer zorgen dat jer erbij kan zijn hoor ;-) Die 4e plaats onder Magnus Hagstedt vond ik prachtig, en het slechte resultaat van de volgende dag vergeet ik inderdaad erg snel hoor ! Truffel heeft zich echt heel keurig gedragen en werd elke keer geplaatst. Goed he !

Elly zei

Je hebt gelijk Katja het was ondanks het weer erg gezellig "langs de lijn" en met de deskundige opmerkingen van een gerenommeerd keurmeester is het ook heel leerzaam om een dag alleen maar whippet lijfjes te bekijken.
Tinne, toen wij Nederland in reden was het prachtig weer en we hebben alle drijfnatte lappen nog kurkdroog gekregen tot grote opluchting van Hans.

Annemarie. zei

Ondanks de vele, vele overvloedige regen toch een gezellig en leerzaam weekend, vooral voor Truffel, die van een kleine bronco toch in een keurig hondje veranderde met al jouw liefdevolle zorg en begeleiding, Tinne, waarvoor nogmaals mijn dank.
't Was weer gezellig!

Virginie Busschaert zei

Ondanks het slechte weer was het inderdaad een gezellig weekend! Proficiat met Dyllis en Bowie en natuurlijk ook Truffel. Je bent een goeie handler!
Nog ne keer bedankt Marc om mijn auto uit de modder te helpen. Ik ben in één keer weg geraakt 's avonds ;o)
Toeval of niet maar de meeste foto's zijn genomen in de zon, zie ik. Werkt de fotograaf niet als het regent? Begint hij dan te bokken of zo... ;o)

Tinne zei

Tja Virginie. Ik had de fotograaf wel aan het lijntje gedaan maar helaas ... ;-) Gelukkig kwam de zon er op zaterdag nog wel even door. Speciaal voor Bowie :-)

Dirk zei

En ook proficiat aan alle moedige mensen.Die het regen en modder weekend hebben doorstaan.
:-)

Monique zei

Nu al die modder, een paar jaar geleden 38 graden, wat ook echt niet te harden was. Maar het Hollands/Belgische kamp was nog nooit zo groot geweest, en het was gezellig ;>. Alleen lastig om iedereen even veel te zien en te spreken met dit vieze weer, hopelijk is het volgend jaar beter. Grappig trouwens dat Dyllis het zo goed deed onder Magnus en niet onder Patsy en Hinde juist andersom! Ik denk dat Patsy net een vlaag regen in haar ogen kreeg toen Dyllis haar gangwerk toonde, want als er één mooi loopt dan is zij het wel ;>)

Nikki zei

Ik vond het ondanks de regen toch nog een heel gezellig weekend! En gelukkig had het België/Nederland kamp mooie resultaten. Dyllis deed het echt heel goed onder Magnus, en Patsy zal inderdaad niet goed hebben gekeken toen Dyllis haar rondje moest lopen... ;-))