Escada

zondag 8 juli 2012

Whippetweekend bij Evelien

Op zaterdag 7 juli waren we uitgenodigd bij Evelien tesamen met een groepje Nederlandse en Belgische vrienden.
We kwamen als eerste aan bij Evelien (niet zo moeilijk, we wonen het dichtst bij :-) en genoten alvast van een aperitiefje in de prachtige tuin. Bowie genoot van de aandacht van Evelien.
 Ondertussen maakten Zoë en Dyllis uitgebreid kennis. Alhoewel ze elkaar toch wel goed kennen van de wandelingen, waren we dit keer op het terrein van Zoë en dat maakt toch weer een verschil.
 Na enige tijd kwamen Virginie met Dune en Dusty aan. Hier wordt Dune aan een grondige inspectie onderworpen door James.
 Zoë daagt dan weer Dirk uit om haar bal te gooien.
 En hier liggen Zoë en Dyllis lekker te rusten onder de boom. Omsingeld door ballen.
 Wat later komen ook Elly met Maëstro en Nikki met Zoë en Ivy toe, gevolgd door Monique met Chloe, Jewel, Hinde en Hazel, Ronald met Isis en Wim met  Jans, Gemma en eentje waarvan ik de naam niet meer weet. In totaal dus met 13 mensen en 19 whippets, allen probleemloos in de tuin.
 Hier Jans lekker genietend in het zonnetje.
 en Hinde (vermoed ik ;-)
 Ivy
 en één van de oudjes.
 En terwijl de dames proberen te spelen waagt James zijn kans ;-)
 Het was zalig vertoeven in de tuin en we kregen een lunch aangeboden van Lut en Geert, de ouders van Evelien.
 En de honden maar spelen. Hier Dyllis die Hazel uitdaagt voor een spelletje.
 En een bende dames gevolgd door James :-)
 Glaasje Champagne,
 Had Ronald er al te veel op, of stond de paal niet vast ? Wie zal het zeggen ;-)
 Maar er moest natuurlijk ook gewandeld worden. Dat gebeurde in Haaltert. Mooie wandeling tussen velden en rustige wegen. Maar helaas ...
 kwam de regen iets eerder dan verwacht. Tja en wie dan geen jasje bij heeft die wordt nat :-)
 Dan maar opdrogen in de orangerie.
 Gelukkig konden we na een tijdje toch weer naar buiten met de honden.
 Als je deze foto vergroot, zie je de blik die Hinde naar dochter Hazel werpt ;-)
 Lekker tesamen in een mandje.
 Even Hazel duidelijk maken wie de baas is.
 en nog een spelletje tikkertje.
 Dyllis en Hazel,  de 2 jongsten van de groep, trokken veel met elkaar op.
 Kijk ik kan op mijn voorpootjes staan !
 En ik op mijn achterpoten !
 Heerlijk rennen en rennen en rennen  ...
 Een wel heel onderdanige Hazel.
 Zoveel aandacht ;-)
 En zo bleef het maar doorgaan.
 tot eindelijk iedereen moe
 Aan het avondeten kan beginnen. We begonnen aan een gezellig diner buiten, maar na een half uurtje moesten we helaas met alles naar binnen vluchten. Ach ... wat een zomer ...
 Maar het was reuze gezellig. En ondanks dat niet alle honden even goed zijn opgevoed :-) gedroegen ze zich ook binnen voorbeeldig !
Het was heel erg gezellig ! Bedankt Evelien, Lut en Geert voor de gastvrijheid !

13 opmerkingen:

Unknown zei

ik moet toegeven dat ik toch wel heel sterk twijfel om nog een Belgje te nemen, als ik zie hoe goed al die whippetjes overeenkomen. Tenminste als Maestro Dyllis met rust laat, want anders laat Funky een grommetje ;-)

Dirk zei

Dat is vlug.We zijn nog niet thuis en er staat al een mooi verslag op je blog.
Een prachtige dag,zelfs met dat spatje regen in de namiddag.Een kleine verfrissing na een flinke wandeling.:-)

Virginie Busschaert zei

Het was wel van het natje en het droogje. Maar we hebben toch in de zon gezeten!
Het was een heel fijne dag voor mens en whippet. Duuntje was graag bij Bowie in de bench gekropen ;o)
En wat lief van Lut en Geert dat we binnenmochten na onze nat uitje.

Dirk, verkeerd gereden? Wij zijn al lang thuis hoor en wonen toch een stukje verder.

Marc, ik zou ook niet meer twijfelen. Maar ja, waar blijft je chauvinisme dan?

Unknown zei

Virginie, Ik dacht nochtans dat we Dirk voor zijn deur hadden afgezet zaterdagavond... Wel niet gewacht tot hij binnen was. Zou hij beginnen ronddolen zijn ? :-)

Een Belgisch whippetje, zou dat chauvinistisch genoeg zijn ? ;-)

Evelien zei

Het was inderdaad weer héél gezellig :-) ongelooflijk toch. Zoveel whippets die harmonieus met elkaar omgaan.
Volgens mij kan je dat inderdaad met weinig andere rassen doen Marc ;-)

Ik denk trouwens dat het Hazel is op die éne foto en niet Hinde?
Monique zal het wel weten ;-)

Het was alweer een goed voorsmaakje voor de vakantie! Wij kijken er alvast naar uit. Hopelijk wel met wat beter weer.

Monique zei

De gastvrijheid van Lut en Geert kende nauwelijks grenzen, wat denk je van zo'n groep nat geregende whippets en mensen in je huis, dat is best een uitdaging. En als je dan al die mensen van een natje en een droogje wil voorzien dolen er constant mensen met stapels hondenbakken door je keuken, en ze duiken je koelkast in om rauwe vlees maaltijden te bereiden voor de 19 whippets die er waren..... Maar wat een heerlijke tuin was erbij, waar de hondjes heerlijk hebben kunnen spelen. Het was een geweldige dag. Ik zal op mijn blog dan een verslag verzorgen van de volgende dag, die we in Bruggen en Zeebrugge hebben doorgebracht; bij Virginie en Tessa. Ja, dat was niet Hinde maar Hazel op die foto. Kleine meisjes worden (te) groot ;>))

Tinne zei

Monique, of je zegt gewoon dat Hazel erg op haar moeder lijkt ;-)
Ik ben benieuwd naar het verslag van zondag !

Annemarie. zei

Dat ziet er uit als een heerlijke dag in een prachtomgeving. Jullie zijn behoorlijk verwend!

Elly zei

Het was een gezellig weekend. Ik vind het leuk om nu ook te kunnen zien dat Maestro over de tafel loopt. Dat komt natuurlijk omdat hij niet via de vloer kon gaan vanwege alle voeten, mandjes en dekentjes en zo.
Lut en Geert, nogmaals hartelijk dank voor jullie ver gaande gastvrijheid.

Ilse zei

Ha leuk zeg. Leuke foto's ook.

Die van de voorpoten en achterpoten zijn ook grappig.

Wow... zoveel mensen en zoveel whippets...

En is er nog iemand alleen met 4 Whippets? Tof :-)

Dirk zei

Virginie,Tja,ik ben inderdaad door Marc ergens afgezet.Maar was het nu wel bij mijn eigen deur???
:-))

Nikki zei

Het was een heel gezellig weekend, en dat laten deze foto's goed zien! :-)) Het blijft toch bijzonder om zo veel whippets bij elkaar te zien en om te zien dat alles gewoon goed gaat. Lut en Geert, norgmaals bedankt voor jullie gastvrijheid!

Lisette zei

Ik dacht dat ik helemaal bij was met het lezen van je blog maar nu heb ik zomaar al dit gezelligs gemist :) Goede indruk van een enorm gezellig weekend met leuke honden en lieve mensen die allemaal goed met elkaar overweg kunnen én voor elkaar klaar staan.

Ik moet stiekem even denken aan Wim die hier een vuurdoop krijgt van spontane, doch chaotische :) weekendjes weg maar ik denk dat hij (zoals Vlamingen het zo mooi kunnen zeggen) met zijn poep in de boter is gevallen :)